برگزاری 2 دوره آموزش صنایع دستی در هلیلان ایلام

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از برگزاری دو دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان تازه تأسیس هلیلان با حمایت بنیادعلوی اطلاع داد.

برگزاری 2 دوره آموزش صنایع دستی در هلیلان ایلام

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل استان روز 2 شهریور 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه این اداره کل با بنیاد علوی دو دوره آموزش صنایع دستی (گلیم بافی) در شهرستان هلیلان، روستاهای بانلکان و گاودول در حال برگزاری است، در این دوره ها مجموعاً 30 نفر آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت و آماده ورود به بازار کار خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه نمود: هدف از برگزاری این دوره ها با حمایت بنیاد علوی، ایجاد اشتغال و بهبود شرایط مالی در این شهرستان تازه تأسیس و ارائه تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به کارآفرینان در حوزه صنایع دستی است.

شنبه زاده توضیح داد: براساس تفاهم نامه بنیاد علوی، دوره های آموزشی صنایع دستی در شهرستان هلیلان برگزار می گردد که در این دوره ها هنرجویان آموزش های لازم را در رشته های مختلف صنایع دستی دریافت می نمایند.

او ادامه داد: علاقه مندان براساس علاقه و توانمندی خواهند توانست وارد بازار کار شوند این آموزش ها با نظارت این اداره کل برگزار می شوند و در خاتمه دوره ها برای شرکت نمایندگان گواهینامه آموزشی صادر می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با اشاره به اینکه صنایع دستی در استان به ویژه در شهرستان هلیلان باید تقویت گردد، اضافه نمود: هر گونه طرح های صنایع دستی توجیه دار در منطقه ها روستایی این شهرستان ها از سوی بنیادعلوی مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "برگزاری 2 دوره آموزش صنایع دستی در هلیلان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 2 دوره آموزش صنایع دستی در هلیلان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید