افزایش قیمت جهانی نفت؛ برنت 75 دلار و 88 سنت شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا که دیروز جهشی 2.4 درصدی داشت، امروز با 5 سنت افزایش به 75 دلار و 28 سنت رسید.

افزایش قیمت جهانی نفت؛ برنت 75 دلار و 88 سنت شد

به گزارش گروه مالی وبلاگ کوجی هامی، پس از آنکه کشور های عضو گروه اوپک پلاس نشست خود در خصوص سیاست فراوری نفت را به علت مخالفت امارات با طرح افزایش 2 میلیون بشکه ای فراوری در نیمه دوم سال به تعویق انداختند، قیمت نفت روز آدینه تغییر محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا که روز پنجشنبه جهشی 2.4 درصدی داشت و بالاترین رقم از اکتبر 2018 را تجربه کرد، امروز با 5 سنت افزایش به 75 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال هم که در جلسه گذشته 1.6 درصد رشد نموده بود، امروز با 4 سنت افزایش به 75 دلار و 88 سنت رسید.

در حالی که طرح مورد حمایت عربستان و روسیه برای افزایش ماهانه 400 هزار بشکه ای فراوری نفت در فاصله ماه های آگوست تا سپتامبر محتاطانه تر از سطح انتظار سرمایه گذاران بوده، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد رشد قابل توجهی بود.

اما پس از آنکه امارات با این طرح مخالفت کرد و جلسه اوپک پلاس به روز آدینه موکول شد قیمت ها تا حدودی تعدیل شد.

نفت خام آمریکا تحت تاثیر افزایش فعالیت پالایشگاه ها برای تامین تقاضای بالای بنزین در راستا افزایش هفتگی 1.6 درصدی قرار گرفته است، در حالی که نفت برنت از ابتدای این هفته تا به امروز نیم درصد افت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش قیمت جهانی نفت؛ برنت 75 دلار و 88 سنت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت جهانی نفت؛ برنت 75 دلار و 88 سنت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید