اختصاص 5.5 میلیارد یورو برای مسکن و اشتغال

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 گفت در نشست امروز، دولت مکلف شد تا سقف 4.5 میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و بعلاوه پیشرفت آبادانی کشور و محرومیت زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه اقتصادی لازم را انجام دهد.

اختصاص 5.5 میلیارد یورو برای مسکن و اشتغال

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در تشریح نشست امروز صبح این کمیسیون در جمع وبلاگ کوجی هامی، اظهار کرد: در نشست امروز تبصره یک لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در حوزه نفت و روابط اقتصادی آن با دولت مورد بحث و آنالیز نهاده شد و دولت مکلف شد، در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت به همان اندازه سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در کمیسیون تلفیق بعلاوه به دولت و دستگاه های اجرایی ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اختیار داده شد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی و نفتی را با نرخ ETS بفروش برساند، و به دولت اختیار داده شد تا ارز را حداکثر 2 درصد زیر نرخ سامانه ETS برای کنترل بازار به فروش برساند.

زارع تاکید نمود: بعلاوه در این جلسه به وزارت نفت مجوز داده شد تا از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان برای طرح های توسعه ای و تثبیت پالایشگاه آبادان اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 توضیح داد: دولت مکلف شد تا سقف 4.5 میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و بعلاوه پیشرفت آبادانی کشور و محرومیت زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه اقتصادی لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: نمایندگان در این جلسه دولت را مکلف کردند، در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف 5.5 میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف فراوری مسکن، برطرف تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از فراوری و پروژه های پیشران نو مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میادین نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه ها کند.

زارع با تاکید براینکه از محل پنج و نیم میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه های بخش خصوصی در نظر گرفته شد، گفت: بعلاوه از محل 5.5 میلیارد یورو برای پرداخت سهم 40 درصدی صندوق توسعه ملی و 14 و نیم درصد سهم شرکت ملی نفت به عنوان نفت خام قابل انتقال به غیر در اختیار آنها نهاده شد تا بفروش برسانند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اختصاص 5.5 میلیارد یورو برای مسکن و اشتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 5.5 میلیارد یورو برای مسکن و اشتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید