ابتلای طارمی به ویروس جام جهانی

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، به نظر می رسد که ستاره های پورتو پس از رقابت های جام جهانی روزهای خوبی را سپری نمی نمایند. روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود تصویر بزرگی از مهدی طارمی را روی جلد برده و تیتر ویروس جام جهانی را برای آن انتخاب نموده است.

ابتلای طارمی به ویروس جام جهانی

این روزنامه روی جلد اول خود نوشته است: عملکرد مهدی طارمی و تأثیر او بر خط حمله قهرمان پرتغال، دچار افت شد. مهاجم ایرانی تا انتها دسامبر، طی 23 بازی پیروز به زدن هجده گل شد و از ابتدای سال میلادی تا به امروز و در هفده ملاقات، تنها چهار گل برای پورتو به ثمر رسانده است.

پس از تساوی یکشنبه برابر براگا، سرجیو کونسیسائو به انتقاد از شرایط و شرایط تیمش پرداخت. فرم اخیر پورتو خوب نبوده است. آنها در 6 بازی اخیر خود تنها 2 پیروزی را کسب نموده اند. ضمن اینکه اختلاف با بنفیکا به عدد 10 رسیده است.

آنها با شکست برابر اینتر، از دور رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز کنار رفته اند. اما دلیل این افت در پورتو چیست؟ در واقع می توان گفت که فقدان اثربخشی سابق تا عملکرد ضعیف چند بازیکن روی این مسئله تأثیرگذار است.

به نظر می رسد که پورتو اثر بلند مدت حضور بعضی از بازیکنان در جام جهانی را حس می نماید. نتایجی که آنها کسب نموده اند، چندان مثبت نبوده و احتیاج بوده است تا ستاره های پورتو در این خصوص جوابگو باشند و همین مسئله فشار روی آنها را افزایش داده است.

جام جهانی پیامدهایی برای کونسیسائو داشت. په په و اوستاکیو با مصدومیت از قطر برگشتند، طارمی نیز به نوبه خود دچار افت شدیدی در گلزنی شد. از ابتدای سال، این بازیکن ایرانی در 17 بازی تنها 4 گل به ثمر رساند. در حالیکه تا انتها دسامبر، او در 23 بازی 18 گل وارد دروازه حریفان نموده بود.

مهدی تنها یک مثال برای این موضوع است. اولا باید گفت که این جام جهانی در شرایطی غیرمعمول برگزار گردید که یک سوم فصل فوتبالی در پرتغال سپری شده بود. چرا که همیشه این پیکارها در انتها فصل برگزار می شد.

ریکاردو گومز، یک روانشناس ورزشی در تبادل نظر با اوجوگو می گوید: تغییر زمان برگزاری جام جهانی در افت ستاره های پورتو تأثیر دارد. چرا که بازیکن در باشگاه و در تیم ملی، اهداف متفاوتی برای رقابت دارد. این تغییر ذهنیت، می تواند منجر به یک وقفه در آمادگی ذهنی و بدنی گردد.

این روانشناس ادامه داد: همه این مسائل باعث اضطراب و استرس می گردد. عواملی که به نوع کسب نتیجه بستگی دارند. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، انگیزه ای در تمام وجود بازیکن ایجاد می گردد. اما اگر نتایج کسب شده برخلاف میل شما باشد، اوضاع فرق می نماید. در این مرحله، شرایط باشگاه پورتو در خوشایندترین حالت خود قرار ندارد.

منبع: فرارو

به "ابتلای طارمی به ویروس جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای طارمی به ویروس جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید