ما فوتبالیست ها آدم های خطرناکی نیستیم!

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران (پانا) - بازیکن اسبق استقلال گفت ای کاش همواره سال جام جهانی بود تا تیم ها به خودشان بیایند و با بستن تیم های قدرتمند باعث جذابیت و باکیفیت تر شدن لیگ شوند.

ما فوتبالیست ها آدم های خطرناکی نیستیم!

امین منوچهری در گفت وگو با پانا، با اشاره به عملکرد استقلال در 3 بازی ابتدایی لیگ، گفت: استقلال فصل نو را با شکست خانگی شروع کرد که اصلاً خوب نبود. به نظرم مهم ترین علت آن باخت، عدم حضور طرفداران ما بود که واقعاً احتیاجی نبود این اتفاق بیافتد. اما در بازی دوم که بیرون از خانه هم بود، بچه ها توانستند واکنش خوبی نشان دهند و باوجوداینکه مقابل تیم ریشه دار ملوان با یک گل عقب بودند، 3 گل بزنند و 3 امتیاز اول را بگیرند. رفته رفته تیم شرایطش بهتر شد و در بازی با مس هم جلوی طرفداران توانستیم 3 امتیاز را بگیریم.

وی اضافه نمود: من آشفتگی در تیم استقلال نمی بینم. تیم کلی تغییر داشته و کادر فنی هم تازه اضافه شده است. شک نکنید این تیم جا می افتد و بازیکنآن هم بیشتر با تفکرات مربی آشنا می شوند. استقلال احتیاج به زمان دارد. خط دفاعی استقلال نظم خوبی گرفته است. تیم هایی که مقابل ما قرار می گیرند، همواره سعی می نمایند با پرس شدید و دوندگی زیاد، فضاها را پوشش دهند. این نوع بازی کار را سخت می نماید. به هرحال من منکر ناهماهنگی های تیم نمی شوم. اول فصل است و تیم هنوز برای آمادگی و هماهنگی کامل به زمان احتیاج دارد.

بازیکن اسبق استقلال درباره ترافیک خط حمله آبی ها تأکید کرد: داشتن بازیکن زیاد دست مربی را باز می گذارد تا نسبت به حریفان بتواند انتخاب های متعددی داشته باشد. معتقدم وقتی تیم بزرگی مثل استقلال که انتظارات از آن بالاست، باید در هر پست چند بازیکن خیلی خوب داشته باشد. بالاخره ممکن نیست همه در ترکیب قرار بگیرند. این بازیکنان باید بزرگ فکر نمایند. باید بدانند ثانیه به ثانیه بازی کردن برای تیم بزرگی مثل استقلال چقدر باارزش است. شک نکنید اگر همدلی و وفاق در تیم باشد، این تیم پیروز می گردد. این تیم تفکرات بزرگی دارد. وقتی پیمان بابایی حتی دقایق کوتاهی به بازی می آید، با تمام وجودش بازی می نماید. این نشان می دهد که بازیکن حرفه ای فکر می نماید و دوست دارد هر فرصتی که به او می دهند، به برترین شکل خودش را نشان دهد. مطمئنم او با این پشتکار و حرفه ای گری اش روزها و آینده درخشانی خواهد داشت.

امین منوچهری در مورد رفتارهای عجیب ساپینتو کنار زمین، گفت: وقتی مربی بزرگ از اروپا می آوری، بلد است چطور از بازیکنانش استفاده کند. هر مربی هم برای خودش سبک و شیوه ای دارد. ساپینتو دوست دارد در کنار زمین با هیجان و شور و شوق و انگیزه زیاد حاضر گردد. او با رفتارهایش بازیکنان را تهییج می نماید. تیپ شخصیتی او همین است. اگر او توانسته در مربیگری اش پیروز باشد، به خاطر همین شخصیتش است. ما که نمی توانیم شخصیتش را تغییر دهیم. او هم یکی مثل کی روش است. یکی مثل مورینیو است. هرکسی یک جور رفتار و منش دارد و رفتارهای او هم جزو همان شخصیتی است که دیگر نمی گردد تغییرش داد.

وی گفت: به نظرم می گردد مدعیان را از همین دوسه بازی اول تشخیص داد. مدعیآن همیشگی استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند. یکی دو تیم هم شخصیت اضافه شدن به این جمع رادارند. ای کاش همواره سال جام جهانی بود تا تیم ها به خاطر آن هم دست به خریدهای خوب و باکیفیت بزنند و هم سعی نمایند سطحشان را بالا ببرند. این باعث رونق لیگ و جذابیت و هیجان بیشتر می گردد. واقعاً اگر سطح لیگ ما بالا باشد و پول خوبی به بازیکنان بدهند، این ها دیگر لیگ های قطر و امارات را به لیگ ما ترجیح نمی دهند. قطعاً لیگ های کشورهای عربی از سطح فوتبال ما پائین تر است اما چون در کشورهای عربی امکانات و آن آرامشی که بازیکنان ما می خواهند رادارند، برای بازیکنان ما آرزو شده است. کمپ های تمرینی عالی، ورزشگاه های مدرن، امکانات به روز و مدرن برای ریکاوری و تمرین باعث شده تا بازیکنان قید لیگ ایران را بزنند.

بازیکن اسبق استقلال اضافه نمود: واقعاً در ایران این قدر سرمایه داریم که به راحتی می توانیم این امکانات و زیرساخت ها را داشته باشیم ولی اراده ای نیست. مدیران ورزشی ما فقط دنبال هزینه برای تیم های بزرگ سال هستند و کسی برای زیرساخت هزینه نمی نماید. باید تصمیم گیران دلسوز فوتبال باشند. مشکل فوتبال ما این است که مدیران مقطعی می آیند و می فرایند. بیشتر می آیند و از نام فوتبال استفاده و برای خودشان رزومه جمع می نمایند. باید به بخش خصوصی اجازه دهند تا وارد فوتبال شوند. باید برای این بخش جذابیتی داشته باشد تا رغبت کند سرمایه اش را بیاورد. اگر این اتفاق بیافتد و حق پخش و حق امتیاز و دیگر مسائل حل گردد، انقلابی در فوتبال ایران می گردد و پیشرفت می کنیم. مگر این همه سریال بی کیفیت را مفتی می سازند؟ آیا این سریال ها مقدار فوتبال مخاطب دارد؟ الان تیم نونهالان روزانه یک میلیون تومان هزینه اش است. آن وقت هزینه یک روز تیم بزرگ سالان چقدر می گردد؟ فوتبال ما پتانسیل بالایی دارد. وقتی پرسپولیس بدون خریدن بازیکن بزرگ به فینال آسیا می رسد، نشان می دهد که قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست. تیم های ما با خریدن 2، 3 بازیکن بزرگ می توانند این جام را بگیرند.

امین منوچهری با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی گفت: امیدوارم این اتفاق برای دیگر ورزشگاه ها و شهرهای دیگر ایران هم بیافتد. خیلی زودتر از این ها باید این اتفاق می افتاد. حق طبیعی بانوان است که از ورزشگاه استفاده نمایند. این بانوان خیلی جاها مثل سالن سینما، کنسرت و جشنواره ها می فرایند. ما فوتبالیست ها آدم های بد و خطرناکی نیستیم که اجازه ورود به ورزشگاه را نمی دهند. همه خانواده دارند. زن و بچه و همسر و مادر و خواهر. در جامعه کنار هم زندگی می کنیم و واقعاً رفتن به ورزشگاه نباید این قدر سخت و عجیب باشد. در همین بازی استقلال با مس، چند صحنه داوری و درگیری رخ داد که اگر طرفداران خانم در ورزشگاه نبودند، شاید بدترین فحش ها را می شنیدیم. اما کوچک ترین بی احترامی نشد. مادر من که الان می تواند لیگ نونهالان را ببیند، همه بازی ها را می آید. به من می گفت، چرا برای من بلیت نگرفتی تا به ورزشگاه آزادی بروم. حضور بانوان می تواند باعث رونق فوتبال ما گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ما فوتبالیست ها آدم های خطرناکی نیستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما فوتبالیست ها آدم های خطرناکی نیستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید