آکیرا توریاما چگونه بهترین طراحی شخصیت بازی را در تاریخ ماندگار کرد؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تأثیر آکیرا توریاما (Akira Toriyama) بر رسانه های مانگا و انیمه، به لطف دکتر اسلامپ و دراگون بال، بسیار زیاد بود. توریاما علاوه بر جهان های تخیلی گسترده و سبک بصری خاص خود، یک طراح شخصیت درخشان بود و اسلایم (Slime) سری دراگون کوئست که عالی ترین طراحی شخصیت در بازی های ویدیویی است را ایجاد کرد.

آکیرا توریاما چگونه بهترین طراحی شخصیت بازی را در تاریخ ماندگار کرد؟

توریاما با اسلایم، یک ایده ساده را به یک نماد بصری قدرتمند تبدیل کرد که برای نزدیک به چهار دهه پیروز بوده است. طراحی معمولی این هیولا الهام بخش مد، طرح مبلمان، غذا، لوازم الکترونیکی خانگی و صد ها محصول دیگر شده است. اسلایم اولین حضور خود را در اولین نسخه از سری دراگون کوئست در سال 1986 تجربه کرد. این کره آبی یا نارنجی یکی از اولین دشمنانی است که بازیکنان در بازی دراگون کوئست با آن روبرو می شوند. آن ها بازمه هستند، اما در ابتدا تصور می شد که ترسناک باشند. یوجی هوری (Yuji Horii)، خالق این سری نقش آفرینی، می گوید اسلایم از سری Wizardry از کمپانی Sir-Tech الهام گرفته شده است که یک سری بازی نقش آفرینی کلاسیک است که هیولا های لزجی را به نمایش می گذارد.

هوری در سال 2010 در مصاحبه ای با شبکه MTV گفت:

در یادداشت های هوری در مورد اسلایم در آن زمان آمده که بی شکل و ژله مانند اس و خود را به صورت مردم می چسباند و آن ها را تا حد مرگ خفه می کند. هوری در مصاحبه ای در سال 2007 به آی جی ان گفت:

جالب است بدانید که توریاما تنها با استفاده از چند شکل و خط ابتدایی، حس حجم و رطوبت را به اسلایم بخشید. چشمان درشت و دایره ای شکل و لبخند آن حالتی خالی و بی هدف به آن می بخشد و ظاهرش آن را برای خدمت به عنوان یک همراه شاد در یک پارتی ایده آل می کند. عناصر اصلی اسلایم، یعنی شکل های ساده آن، مشابه سادگی حاکم بر میکی موس والت دیزنی است. از آنجایی که آن ها از عناصر طراحی دایره ای تشکیل شده اند، یادآوری و ترسیم سریع همه آن ها آسان است.

طراحی اسلایم به طور کامل از طریق توریاما و دیگر هنرمندان در چهار دهه گذشته بازسازی و دگرگون شده است. به عنوان مثال برای دراگون کوئست 2، توریاما نسخه های متفاوتی از اسلایم از جمله Healslime که شبیه چتر دریایی بود و Bubble Slime ایجاد کرد که مورد دوم بیشتر به ریشه های این شخصیت و طرح های ابتدایی آن نزدیک است. از طرفی چهارمین نسخه از دراگون کوئست، King Slime را برای ما به ارمغان آورد. همانطور که اسلایم تکامل یافت، به قهرمان بازی هایی مانند Dragon Quest Heroes: Rocket Slime و انیمیشن Dragon Quest: Your Story تبدیل شد.

اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر سری دراگون کئست، اکنون انواع کالا های الهام گرفته از اسلایم، از جمله میز های قهوه، بین بگ، ساعت شنی و سینی را به فروش می رساند. از طرفی شاهد انواع پوشاک با طرح اسلایم نیز هستیم. جالب است بدانید که یک کنترلر بازی نیز با طرح اسلایم ساخته شده است که با نام هوری ابتدا برای پلی استیشن 2 منتشر شد و بعدها برای نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 نیز ارائه شد و می توان گفت که زیباترین و کم ارگونومیک ترین گیم پد جهان است.

ساخته های توریاما، به ویژه دراگون بال و دکتر اسلامپ، برای نسل ها الهام بخش طرفداران و دیگر هنرمندان خواهد بود. میراث این هنرمند مانگا همچنین در اسلایم به عنوان نماد سری دراگون کوئست که او به خلق آن کمک زیادی کرد، ماندگار خواهد بود. در نهایت برای لذت بردن از کار های توریاما در سری دراگون کوئست می توانید آرت بوک Dragon Quest Illustrations: 30th Anniversary Edition را تهیه کنید.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "آکیرا توریاما چگونه بهترین طراحی شخصیت بازی را در تاریخ ماندگار کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکیرا توریاما چگونه بهترین طراحی شخصیت بازی را در تاریخ ماندگار کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید