آخرین شرایط شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی، اخذ نمونه ژنتیک از 115 نفر

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور از اخذ نمونه از 115 نفر از بستگان جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران اطلاع داد.

آخرین شرایط شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی، اخذ نمونه ژنتیک از 115 نفر

حامد نائیجی در گفت وگو با وبلاگ کوجی هامی، درباره اقدامات اجرا شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در تشخیص هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران گفت: از روز گذشته با انتقال اجساد جانباختگان این سانحه هوایی فرآیند استخراج پروفایل های ژنتیکی از آنان شروع شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد، اما تا کنون هویت هیچ یک از اجساد شناسایی نشده است، چرا که آزمایش هایی که باید انجام گردد، زمان بر است و باید مراحل مختلفی را طی کند.

وی ادامه داد: البته تمام کوشش متخصصان و کارشناسان پزشکی قانونی این است که در کم ترین زمان ممکن اجساد قربانیان شناسایی شده و به خانواده هایشان تحویل داده گردد.

نائیجی درباره شمار بستگان قربانیان این حادثه که برای اخذ نمونه ژنتیک به پزشکی قانونی مراجعه نموده اند نیز گفت: طبق آمارهای ما تا پیش از ظهر امروز از 115 نفر از بستگان قربانیان در مرکز پزشکی قانونی استان تهران نمونه اخذ شده است و بعضی نفرات نیز باقی مانده است که ضروری است زودتر برای اخذ نمونه اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص شناسایی هویت قربانیان خارجی این هواپیما نیز به وبلاگ کوجی هامی گفت: در این خصوص رایزنی هایی با وزارت امور خارجه اجرا شده است؛ اقداماتی هم بنا شده به وسیله پلیس بین الملل و کانال های دیگر انجام گردد تا بتوانیم در کم ترین زمان ممکن نمونه ژنتیکی را از بستگان این افراد در خارج از کشور اخذ نموده و هویت آنان را نیز شناسایی کنیم.

به گفته وی اقدامات کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی استان تهران به شکل شبانه روزی در مرکز آزمایشگاهی و تشخیص کهریزک برای شناسایی هویت قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی، اخذ نمونه ژنتیک از 115 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی، اخذ نمونه ژنتیک از 115 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید