80 درصد مخازن سدهای استان مرکزی پر است

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/مرکزی مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر 80 درصد مخازن سدهای استان پر است و پیش بینی شده با بارش های پیش رو 20 درصد باقی مانده جبران شود.

80 درصد مخازن سدهای استان مرکزی پر است

عزت الله آمره ای سه شنبه بیست و نهم بهمن ماه در شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای مهر تا 29 بهمن سال آبی 99-98 در استان 133 میلی متر بارش رخ داده که نسبت به سال گذشته 46 درصد و نسبت به درازمدت 11 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص مخازن سدها اضافه کرد: مخازن دو سد کمال صالح و سد ساوه 80 درصد پر است. حجم فعلی سدساوه 221 میلیون مترمکعب و سد کمال صالح 80 میلیون مترمکعب است و تا به امروز رودخانه های استان سیلابی نشده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی شرح داد: در حوزه پر و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیرمجاز از 181 چاه هدفگذاری شده تا به امروز 109 چاه پر شده است.

آمره ای اضافه کرد: همچنین در سال جاری نصب 200 کنتور هوشمند هدفگذاری شده بود که تا به امروز 212 کنتور نصب شده است.

وی در خصوص لایروبی رودخانه ها گفت: سال جاری اعتبار استان در این خصوص از محل اعتبارات ملی، استانی و خسارات سیل 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که با توجه به قراردادهای موجود 76 کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی خواهد شد.

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 12هزار متر مکعب آب در شهرک های صنعتی این استان از بین می رود و آب منطقه ای استان مرکزی هیچ برنامه ای برای پساب های صنعتی شهرک های صنعتی این استان ندارد که انتظار می رود تعهدات و وظایف این بخش مورد توجه قرار گیرد.

رضا میرزایی بیان نمود: پسابی که به دشت ها وارد می شود باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، نگرانی هایی در خصوص تالاب میقان اراک و تاثیر پساب ورودی بر منطقه و از بین رفتن آرتمیای این تالاب وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "80 درصد مخازن سدهای استان مرکزی پر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد مخازن سدهای استان مرکزی پر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید