یزد مرکز گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، علی اصغر شالبافیان گفت: با توجه به اینکه ریاست مجمع گفت وگوی آسیا یا ACD از مهرماه امسال برعهده ایران قرار گرفته است، بر این اساس سه شهر کرمان، یزد و مشهد کاندیدای مرکزی شدند که پس از آنالیز شاخص های مورد نظر، شهر یزد به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت وگوی آسیا (ACD) در سال 2024 انتخاب و معرفی گردید.

یزد مرکز گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد

او اضافه کرد: با توجه به اهداف مشخص شده شامل ارتقاء همگرایی بین کشورهای آسیایی به منظور کوشش برای تشکیل اتحادیه آسیا، توسعه بازار تجاری و مالی، ارتقاء نقش آسیا برای تاثیرگذاری در معادلات دنیای و نیز تبدیل آسیا به یک مجموعه توانمند برای تعامل با دیگر نقاط دنیا، رویکرد میزبانی و ریاست مجمع به صورت متناوب به کشورهای عضو سپرده شده است. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران توانسته است علاوه بر میزبانی کشورهای عضو، شهر یزد را به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت وگوی آسیا معرفی کند و این دستاورد مورد پذیرش اعضا قرار گیرد.

شالبافیان با بیان اینکه انتخاب شهر یزد به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو متناسب با دوره زمانی ریاست مجمع به صورت یک ساله ویژه سال 2024 اعلام شده است، یادآور شد: کشوری که ریاست سالانه را برعهده دارد از امتیاز معرفی یک شهر به عنوان مرکز گردشگری و بعلاوه میزبانی نشست های مجمع در همان سال برخوردار است، از این رو با توجه به اینکه ریاست مجمع از مهرماه برعهده ایران قرار گرفته است، براساس رویه موجود سه شهر کرمان، یزد و مشهد کاندیدای این مرکزی شدند که پس از آنالیز شاخص های مورد نظر شهر یزد به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت وگوی آسیا (ACD) انتخاب و معرفی گردید.

معاون گردشگری اضافه کرد: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو ACD، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو با هدف افزایش گردشگران ورودی از این کشورها، معرفی محصولات گردشگری، ظرفیت ها و توانمندی های استان با هدف حرکت به سوی توسعه پایدار گردشگری، معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان، کوشش برای توسعه روابط بخش خصوصی گردشگری ملی و استانی با کشورهای عضو، تصویرسازی مثبت از جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو، برگزاری رویدادهای گردشگری بین المللی، تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران در حوزه سازمان های تخصصی و بین المللی در سطح منطقه ای و بین المللی، از جمله دستاوردهای پیشنهادی انتخاب شهر یزد به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیا به شمار می آید.

طرح پیشنهادی تشکیل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا موسوم به (ACD) برای اولین بار به وسیله نخست وزیر تایلند در سی وچهارمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آ. سه. آن در سال 2001 مطرح و در سال 2002 در تایلند انجام شد.

مجمع گفت وگوی همکاری آسیا با 35 عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی به شمار می آید که در سال 2002 با هدف توسعه همکاری های فرهنگی، مالی و اجتماعی تأسیس شده است. عالی ترین ارگان تصمیم گیری مجمع، اجلاس وزیران امور خارجه است که سالانه دو نشست برگزار می نماید، این دو نشست عبارتند از نشستی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و نشستی به میزبانی کشوری که ریاست مجمع را در همان سال بر عهده گرفته است.

منبع: گردشبان

به "یزد مرکز گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد مرکز گردشگری کشورهای مجمع گفت وگوی آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید