کمک به بیماران با اهدای خون

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام با اشاره به کمبود ذخایر خونی استان از گروه های مختلف خونی خواست: برای مشارکت در اهدای خون به این پایگاه مراجعه کنند.

کمک به بیماران با اهدای خون

به گزارش از ,دکتر سحر سنایی مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: همه اهداکنندگان مستمر و با سابقه خون از گروه های خونی مختلف که سلامت خون آن ها مورد تایید پایگاه انتقال خون است برای اهدای خون مراجعه کنند.

او افزود: در فصل سرما مراجعه به مراکز درمانی زیاد است و در این موقع از سال نیاز افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند به خون و فرآورده های خونی بیشتر می شود.

سنایی یادآور شد: از افرادیکه برای بار اول به پایگاه انتقال خون مراجعه می کنند نمونه گیری خون به منظور پایش سلامت این افراد انجام می گیرد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: در این طرح از طریق آزمایش سلامت خون افراد مراجعه کننده ای که برای اولین بار برای اهدای خون مراجعه می کنند مورد بررسی قرار می گیرد.

او تاکید کرد: سلامت خون فرد اهداکننده و دریافت کننده از اهمیت زیادی برخودار است و به همین منظور از کسی که برای اولین بار به منظور اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه می کند، خون گیری نمی شود.

خون و فرآورده های خونی روزانه به مصرف بیماران مختلفی، چون مادران باردار، بیماران و مصدومان نیازمند عمل جراحی، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و ... می رسد.

بیش از 10 هزار نفر از جمعیت استان 580 هزار نفری ایلام را اهداکنندگان مستمر خون تشکیل می دهند.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمک به بیماران با اهدای خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک به بیماران با اهدای خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید