کرونا 7 هزار میلیارد ریال به گردشگری گلستان خسارت زد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کرونا 7 هزار میلیارد ریال به گردشگری گلستان خسارت زد.

کرونا 7 هزار میلیارد ریال به گردشگری گلستان خسارت زد

یاسر قندهاری گفت: این ویروس سبب توقف سفرهای نوروزی و تابستانی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به گلستان و در نتیجه تعطیلی یا رکود فعالیت واحدهای مختلف گردشگری آن از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی، اقامتگاه های بومگردی، سفره خانه ها، میهمان پذیرها، راهنمایان گردشکری، مراکز آموزش گردشگری و مزارع گردشگری شد. وی اضافه نمود: برای جبران بخشی از خسارات وارده به بخش های گردشگری کشور و استان گلستان ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا مصوباتی از جمله پرداخت تسهیلات با کارمزد 12 درصد و بازپرداخت 2 ساله از سوی بانک ها تصویب کرد.

قندهاری اضافه نمود: پس از این مصوبه اداره کل میراث فرهنگی گلستان نسبت به فراخوان واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا جهت بهره مندی از تسهیلات پیش بینی شده انجام داد که تا به امروز 215 پرونده برای فعالان آسیب دیده این حوزه تشکیل و به بانک های عامل معرفی شدند.

به گفته وی، احتیاج تسهیلاتی این تعداد پرونده 135 میلیارد و 121 میلیون ریال با ایجاد یا تثبیت 350 فرصت شغلی بود که تا به امروز 120 نفر آنها مبلغ 70 میلیارد و 583 میلیون ریال با ایجاد یا تثبیت 232 شغل دریافت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بعلاوه گفت که این اداره کل با همراهی بعضی سرمایه گذاران گردشگری و از محل منابع اقتصادی آنها نزد بانک ها درمجموع مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به صاحبان 68 واحد راهنمای گردشگران این استان هر کدام بین 100 تا 200 میلیون ریال پرداخت کرد.

قندهاری ادامه داد که هم اکنون بیش از 450 هتل، هتل آپارتمان، متل، دفاتر خدمات مسافرتی، میهمانپذیر، خانه مسافر، واحدهای اقامتی و بومگردی و واحدهای پذیرایی برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در گلستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 نفر بصورت مستقیم در بخش گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند، اضافه نمود: در حال حاضر، بخش اعظم این واحدها به سبب شیوع کرونا یا تعطیل بوده یا با ظرفیت بسیار پایین و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مشغول فعالیت می باشند.

منبع: همگردی

به "کرونا 7 هزار میلیارد ریال به گردشگری گلستان خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 7 هزار میلیارد ریال به گردشگری گلستان خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید