کتاب دوزبانه هنر ملیله در ویترین کتابفروشی ها

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، امیر ارجمند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: استان زنجان دارای بیش از 8 هزار هنرمند صنایع دستی است که در رشته های مختلف مشغول به کار هستند.

کتاب دوزبانه هنر ملیله در ویترین کتابفروشی ها

وی با اشاره به اینکه بعضی از صنایع دستی استان دارای برند معروف دنیای است و مشتریان بسیاری دارد، توضیح داد: اخیرا هم زنجان به عنوان شهر دنیای ملیله انتخاب شده است.

ارجمند با اشاره به اقدامات میراث فرهنگی در راستای معرفی صنایع دستی استان گفت: یکی از اقداماتی که برای ماندگار شدن هنر زنجانی ها صورت گرفته، چاپ کتاب دو زبانه ملیله زنجان با عنوان هنر ملیله است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب جامع ملیله زنجان به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چاپ و رونمایی شد، توضیح داد: در این کتاب پژوهشی مراحل ساخت ملیله و سایر آثار برتر گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب پژوهشی مراحل ساخت ملیله و سایر آثار برتر گردآوری شده است، اضافه نمود: عکاسی میدانی و آتلیه ای (کارگاه، محصولات و هنرمندان) و چاپ 50 تصویر طراحی شده با موضوع ملیله از محتویات این کتاب است.

ارجمند با اشاره به اینکه شیوه نگارش کتاب ملیله زنجان بیشتر توصیفی است، گفت: در این کتاب پژوهش در حوزه ساخت مراحل ملیله زنجان و معرفی آثار برتر در سه صفحه تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با رئوس مطالب این کتاب هم اشاره نمود و گفت: بیان پیشینه ملیله در دنیا، ایران و شهرهای ایران، مواد اولیه ملیله کاری زنجان، واژه شناسی ملیله و معرفی دستگاه های لازم در ساخت ملیله از جمله دستگاه نورد، ریچه، دستگاه حدیده کشی، سوهان، پنس، تخته تاب، پودر لحیم از دیگر موضوعات مطرح شده در کتاب است.

وی توضیح داد: در پیوست های کتاب هم مطالبی شامل ابزار ملیله زنجان، دسته بندی نقوش و فرم های آثار ملیله کاری، اسامی نقوش پرکننده در ملیله زنجان و هنرمندان ملیله زنجان معرفی شده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب دوزبانه هنر ملیله در ویترین کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب دوزبانه هنر ملیله در ویترین کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید