ژاپن سطح استانداردهای ایمنی پرواز را برای یاری به بوئینگ کاهش داده بود

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران : دولت ژاپن در سال 2008 به منظور افزایش بازار فروش بوئینگ 787 دریم لاینر که بخشی از آن در خود ژاپن فراوری شده، استانداردهای هوایی خود را کاهش داد.

ژاپن سطح استانداردهای ایمنی پرواز را برای یاری به بوئینگ کاهش داده بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کوجی هامی به نقل از رویترز؛ دولت ژاپن در سال 2008، به منظور افزایش فروش بوئینگ 787 دریم لاینر ، سطح استانداردهای ایمنی لازم در این هواپیماها را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد فشارهای وارد شده از سوی شرکت نیپون ایرویز، بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپن، شرکت ژاپن ایرلاینز و همچنین فشارهای ناشی از سوی شرکت های ژاپنی فراوری کننده 35 درصد از قطعات این هواپیما، تاثیر زیادی بر تصمیم وزارت حمل و نقل ژاپن برای کاهش سطح استانداردهای ایمنی هواپیماهای بوئینگ 787 داشته است.

این گزارش اضافه کرد، ماساتوشی هاریگائه رئیس آژانس اکتشافات فضایی ژاپن در این رابطه تاکید نمود: به نظر من درخواست برای تغییر سطح استانداردهای ایمنی این هواپیماها در وهله نخست از سوی شرکت های هواپیمایی مطرح شده است.

پس از بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ 787 دریم لاینر، این هواپیماها در سراسر فرودگاه های دنیا زمین گیر شده اند تا نقش مربوط به نشت سوخت این هواپیماها آنالیز گردد.

در هفته های اخیر صحبت های زیادی در مورد شرایط ایمنی این هواپیماها و احتمال آتش دریافت باطری های آن مطرح شده است. یک مقام ارشد سازمان هوایی ژاپن نیز تاکید نمود: ما در مقایسه با سایر کشورها استانداردهای خود را پایین نیاورده ایم. این تنها یک تجدید نظر عملگرایانه بوده است.

اویل ماه جاری میلادی یک فروند هواپیمای 787 متعلق به شرکت هواپیمایی نیپون ایرویز، پس از ذوب شدن یک باطری ، مجبور به فرود اضطراری شد.تحقیق در مورد این حادثه به علت کمبود اطلاعات اساسی، شاید هفته ها و ماه ها طول بکشد.

منبع: تسنیم

به "ژاپن سطح استانداردهای ایمنی پرواز را برای یاری به بوئینگ کاهش داده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن سطح استانداردهای ایمنی پرواز را برای یاری به بوئینگ کاهش داده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید