پر کردن 4090 حلقه چاه غیرمجاز در زنجان

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از ابتدای طرح تعادل بخشی تا به امروز 4090 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده است.

پر کردن 4090 حلقه چاه غیرمجاز در زنجان

اسماعیل افشاری در گفت وگو با وبلاگ کوجی هامی، در رابطه طرح تعادل بخشی، اظهار کرد: از ابتدای این طرح تا آبان ماه امسال 4090 حلقه چاه غیرمجاز پر شده که با عملیات انسداد این تعداد، از هدررفت آب به حجم حدود 219 میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است.

وی اضافه نمود: با انسداد این چاه ها، از اضافه برداشت 421 حلقه چاه مجاز جلوگیری شده و حجم آب صرفه جویی شده با عملیات جلوگیری از اضافه برداشت های این چاه ها حدود 48 میلیون مترمکعب بوده است.

این مسئول، آبگیری طرح های تغذیه مصنوعی را حدود 331 میلیون مترمکعب گفت و گفت: از این مقدار، حدود 11 میلیون مترمکعب مربوط به بازه زمانی یکم فروردین ماه تا هشتم آبان ماه امسال است و این در حالی است که از ابتدا تا به امروز، 2704 کنتور هوشمند بر روی چاه های استان زنجان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان توضیح داد: 90 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی، 6 درصد شرب و 4 درصد در صنایع مصرف می گردد و کاهش بارندگی به ذخیره آب پشت سدها تاثیر گذاشته، به طوری که کاهش بارندگی موجب کاهش 70 درصدی ورودی آب به سدهای استان زنجان شده است.

افشاری یادآور شد: سالانه تقریباً 100 میلیون اضافه برداشت از سفره های آب زیرزمینی داشتیم اما مصرف امسال به 220 میلیون مترمکعب رسیده که تقریباً دو برابر میانگین مصرف سالیانه است و این امر موجبات فرونشست دشت ها و خسارت وارده به زیرساخت ها اعم از راه آهن و جاده ها و ... را فراهم می سازد و امیدواریم که در شرایط خشکسالی با برنامه ریزی و مصرف درست و برداشت حداقل از سفره های آب زیرزمینی، برای نسل های آینده آب مطمئنی تامین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پر کردن 4090 حلقه چاه غیرمجاز در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر کردن 4090 حلقه چاه غیرمجاز در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید