سامانه بارشی تازه در راه است ، 7 استان آماده باشند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی معابر در 7 استان از ورود سامانه بارشی تازه به کشور طی روز آدینه اطلاع داد.

سامانه بارشی تازه در راه است ، 7 استان آماده باشند

به گزارش تسنیم، مطابق پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسیامروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می گردد. شدت بارش های امروز برای سواحل دریای خزر و خراسان شمالی است.

سامانه بارشی فردا در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی فعال است و در بخش هایی از شمال غرب، شمال شرق، مرکز و ارتفاعات البرز نیز بارش های پراکنده روی می دهد.

هشدار تشدید ناپایداری های جوی

روز چهارشنبه برای بخش هایی از شرق و سواحل غربی دریای خزر و روز پنجشنبه برای شمال غرب بارش خفیف و پراکنده روی می دهد. روز آدینه با ورود سامانه بارشی از غرب، بارش ها در استان های غربی و بخش هایی از شمال غرب شروع خواهد شد. طی 2 روز آینده در نیمه شمالی کشور روند کاهش دما پیش بینی شده است، بعلاوه تا روز چهارشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است، دریای خزر نیز تا فردا مواج پیش بینی شده است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های جوی

زمان سرانجام: دوشنبه 1402/02/25

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک، در بعضی نواحی تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/02/25: نیمه شرقی آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل، خراسان شمالی.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: نفوذ گرد و غبار و افزایش گرادیان فشاری

زمان سرانجام: دوشنبه 1402/02/25

نوع مخاطره: نفوذ غبار و وزش باد شدید و آلودگی هوا

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/02/25: خوزستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال ها.

توصیف سامانه: وزش باد شدید شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج

زمان سرانجام: اواخر وقت دوشنبه 1402/02/25

نوع مخاطره: وزش باد شدید شمال غربی با حداکثر سرعت 20 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر: خلیج فارس و تنگه هرمز، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: ممنوعیت در عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامانه بارشی تازه در راه است ، 7 استان آماده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی تازه در راه است ، 7 استان آماده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید