وزیر دفاع چین: تشدید تنش بین آمریکا ، چین فاجعه جهانی را رقم خواهد زد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، شانگفو، جنگ بین چین و آمریکا را فاجعه ای غیرقابل تحمل برای دنیا اظهار داشت و از آمریکا خواست تا صادقانه رفتار نموده و حرف و عملش یکی باشد و برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دو طرف، در عمل اقدام کند.

وزیر دفاع چین: تشدید تنش بین آمریکا ، چین فاجعه جهانی را رقم خواهد زد

وزیر دفاع چین از آمریکا خواست صادقانه رفتار کند و هرگونه تشدید تنش و تقابل بین دو طرف را فاجعه ای غیرقابل تحمل برای دنیا اظهار داشت.

به گزارش ایرنا، لی شانگفو در سخنرانی خود در نشست امنیتی شانگری-لا در سنگاپور گفت: چین واحد باید تشکیل گردد و این اتفاقی است که خواهد افتاد.

وی خطاب به آمریکا گفت: اگر کسی جرات جدا کردن تایوان از چین را داشته باشد ارتش چین لحظه ای درنگ نخواهد کرد. ما از کسی نمی ترسیم و قاطعانه از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود، بدون توجه به هزینه های آن دفاع خواهیم کرد.

این مقام چینی، روابط پکن-واشنگتن در سال های اخیر را در پایین ترین سطح خود از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور ارزیابی کرد.

شانگفو، جنگ بین پکن و واشنگتن را فاجعه ای غیرقابل تحمل برای دنیا اظهار داشت و از آمریکا خواست تا صادقانه رفتار نموده و حرف و عملش یکی باشد و برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دو طرف، در عمل اقدام کند.

وی گفت: برترین راه برای بهبود روابط چین و آمریکا، پیروی از سه اصل احترام متقابل، همزیستی صلح آمیز و همکاری برد-برد است.

منبع: عصر ایران

به "وزیر دفاع چین: تشدید تنش بین آمریکا ، چین فاجعه جهانی را رقم خواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع چین: تشدید تنش بین آمریکا ، چین فاجعه جهانی را رقم خواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید