وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد هستید، بیایید وسط

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، وزیر بهداشت، از مطالبات معوق مراکز درمانی و بعلاوه عدم پرداخت یارانه دارو اطلاع داد.

وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد هستید، بیایید وسط

به گزارش مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، در مورد مطالبات معوق مراکز درمانی و روند اجرای طرح دارویاری، گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، مطالبه معوق از بیمه سلامت ندارند؛ اما از سازمان تأمین اجتماعی، 12 هزار میلیارد تومان طلب معوق داریم.

وی اضافه نمود: بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات می دهند؛ اما سازمان تأمین اجتماعی پول این خدمات را نمی دهد.

وزیر بهداشت به روند اجرای طرح دارویاری و مسائل داروخانه ها اشاره نمود و گفت: در طرح دارویاری اعلام کردیم که ارز بعضی دارو ها را نیمایی می کنیم و اختلاف ارز نیمایی به ترجیحی را بیمه ها بپردازند. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم را ارائه می کرد تا بیمه ها بتوانند این پول را بپردازند، اما متأسفانه در این زمینه 25 هزار میلیارد تومان معوقه از سازمان برنامه و بودجه داریم.

وی با عنوان این مطلب که رئیس نو سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت این معوقات را داده اند، اضافه نمود: در همین ارتباط، مصوبه هیأت دولت را داریم که 10 هزار میلیارد تومان پرداخت گردد که تا به امروز 3،200 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در مراحل اجرایی است.

بنابر این گزارش، وزیر بهداشت در سخنانی در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: در حال حاضر نه بودجه و نه پولی هست و در عین حال مسائل بسیار زیاد است؛ اگر مرد میدان هستید، وسط بیایید و کار کنید.

وی اضافه نمود: انتظار داریم که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به عنوان قانونگذار و هم به عنوان کارشناس به ما یاری نمایند.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد هستید، بیایید وسط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد هستید، بیایید وسط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید