وزارت نیرو در اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند تا کجا پیش رفته است؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، وزارت نیرو تمامی دستگاه های تابعه خود را به پنجره ملی خدمات خود متصل نموده، اما همچنان خدماتی هستند که در اتصال به پنجره این وزارت خانه جا مانده اند.

وزارت نیرو در اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند تا کجا پیش رفته است؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در راستا آماده سازی و بهره برداری واقع شده است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا انتها شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه های اجرایی که خدمات آن ها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است. از این تعداد ، 136 دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تا به امروز 96 دستگاه به نوعی تکالیف اولیه خود را عمل نموده اند.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

از وزارت نیرو با خدمات مرتبط با برق و آب می توان به عنوان یکی از دستگاه هایی یاد کرد که پر مراجعه است و افراد و کسب و کار های زیادی می توانند از خدمات الکترونیک آن بهره ببرند. در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی دولت برای این وزارت خانه 264 خدمات تعریف شده که در تصویر بالا به تفکیک بخش های مختلف آورده شده است.

خدمات حوزه های مختلف مانند صنعت برق، خدمات منابع آب، خدمات مشترکین آب و فاضلاب و مجوز های وزارت نیرو در پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت خانه قابل مشاهده و دسترسی است. در بخش مجوز های وزارت نیرو می توان مجوز های حوزه های مختلف را پیدا کرد، اما برای انجام مراحل درخواست مجوز، باید به درگاه ملی مجوز های کشور رفت که پنجره واحد وزارت نیرو به آن متصل است.

در بخش خدمات منابع آب در حال حاضر 21 خدمت متصل شده و قابل دسترسی است که به خدمات حفر و اجازه برداشت و مصرف منابع آب زیرزمینی مربوط می گردد. اگرچه این خدمات مهم هستند، اما جای خالی بعضی خدمات دیگر مثل صدور قبض آب بهای بهره برداران منابع آبی و یا صدور پروانه بهره برداری از آب های سطحی واحد های صنعتی دیده می گردد.

از گروه خدمت های شرکت مهندسی آب و فاضلاب، در پنجره واحد وزارت نیرو تنها خدمات پس از واگذاری انشعاب دیده می گردد که بیشترین خدمات را در این دستگاه دارد. البته خدمات دیگری مثل واگذاری انشعاب آب و فاضلاب، رسیدگی و برطرف مسائل ناشی از حوادث آب و فاضلاب و اطلاع رسانی قطعی آب هنوز متصل نشده اند.

در بخش خدمات مربوط به صنعت برق، اگرچه هنوز هم بعضی خدمات متصل نشده اند، اما خدمات بیشتر و جامع تری را شاهد هستیم. خدمات صورتحساب قبض به مشترکین، رسیدگی به درخواست انشعاب و تغییر آمپراژ، خدمات برطرف خسارت و حریم شبکه برق و خدمات برطرف خاموشی و مسائل فنی برق از جمله این موارد هستند.

وبلاگ کوجی هامی مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزارت نیرو در اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند تا کجا پیش رفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو در اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند تا کجا پیش رفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید