وجود بیش از 700 مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: 766 مدرسه سنگی و آجری ناایمن و فاقد استحکام در استان وجود دارد.

وجود بیش از 700 مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد

سید رضا حسینی نیک در این خصوص گفت: برای بهسازی و نوسازی این تعداد مدارس سنگی و آجری ناایمن و فاقد استحکام استان، 2 هزار میلیارد تومان اعتبار بر اساس اهداف 4 ساله درخواست داده شده است.

او می گوید: بعلاوه 232 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی یا مشکل دار داریم که برطرف مسائل آن ها در دستور کار واقع شده است.

به گفته حسینی نیک؛ ساخت 33 مدرسه طرح محرومیت زدایی با اعتبار 250 میلیارد تومان در استان شروع شده و 36 مدرسه جایگزین کانکس نیز عملیاتی شده است.

این مقام مسئول می گوید: در مجموع 142 فضای آموزشی در حال ساخت داریم که در محور طرح های مختلف عملیاتی می گردد.

او مقدار اعتبار برای جمع آوری مدارس کانکسی را 250 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ضمن اینکه 300 مدرسه بدون انشعاب نیز در استان وجود دارد که باید نسبت به برطرف مسائل آن ها اقدام گردد.

حسینی نیک می گوید: انقلاب اعتباری در بخش توسعه تجهیزات آموزشی داریم که برای مهر ماه سال جاری هیچ مسئله ای در تجهیز مدارس قدیمی و نوساز نخواهیم داشت، بعلاوه شاهد توسعه ظرفیت آموزشی برای 7 هزار دانش آموز نو در سال تحصیلی نو خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بحران استان در زمینه فضای آموزشی و ورزشی را مربوط به یاسوج و حاشیه آن دانست و گفت: 50 درصد دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد هستند و سرانه آموزشی این شهرستان زیر 2 بوده که استاندارد کشوری آن 5.2 است و باید کار های اساسی در این زمینه انجام گردد.

وبلاگ کوجی هامی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وجود بیش از 700 مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بیش از 700 مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید