سرعت یادگیری بچه ها بیشتر از بزرگسالان است

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، پژوهش های تازه نشان می دهد که بچه ها واقعاً در یادگیری بهتر از بزرگسالان هستند.

سرعت یادگیری بچه ها بیشتر از بزرگسالان است

دانشمندان دانشگاه براون در آمریکا قصد داشتند دریابند که آیا بچه ها هنگام یادگیری مطالب نو از مزیت عصبی برخوردار هستند یا خیر. آن ها از مغز بچه ها 8 تا 11 سال، قبل، در حین و بعد از یادگیری نحوه انجام یک کار، تصویربرداری کردند. تعیین شد که بچه ها در حین آموزش، افزایش سریع گاما آمینو بوتیریک اسید (GABA)، یک میانجی عصبی مهم در سیستم عصبی مرکزی پستانداران، را تجربه می نمایند.

به نقل از وبگاه دِیلی مِیل (daily mail)،گاما آمینو بوتیریک اسید تا چند دقیقه بعد هم در مغز آن ها باقی می ماند؛ در حالی که سطح آن در بزرگسالان ثابت می ماند.

دکتر تاکئو واتانابه (Takeo Watanabe)، یکی از پژوهشگران، گفت: اغلب فرض بر این است که بچه ها در مقایسه با بزرگسالان مطالب را به طور مؤثرتری یاد می گیرند؛ هرچند پشتوانه علمی این فرضیه در برترین حالت ضعیف بوده است. در صورت صحت این فرضیه، مکانیسم های عصبی مسئول یادگیری مؤثرتر در بچه ها ناتعیین است.

پژوهش های قبلی نشان داده است که گاما آمینو بوتیریک اسید نقش مهمی در حافظه و یادگیری هم در بچه ها و هم در بزرگسالان دارد.

در پژوهشی که به تازگی در مجله زیست شناسی کنونی (Current Biology) منتشر شده است، پژوهشگران این موضوع را آنالیز کردند که چگونه غلظت گاما آمینو بوتیریک اسید در مغز ما در طول فرایند یادگیری تغییر می نماید و این تفاوت در بزرگسالان و بچه ها به چه صورت است.

دکتر واتانابه گفت: مغز بچه ها هنوز به طور کامل بالغ نشده است و بسیاری از عملکرد های رفتاری و شناختی آن ها به مقدار بزرگسالان پربازده نیست؛ اما به طور کلی عملکرد بزرگسالان در زمینه توانایی هایشان بهتر از بچه ها نیست. برعکس، بچه ها، حداقل در بعضی از حوزه ها مانند یادگیری بصری، از نظر توانایی های خود از بزرگسالان برتر هستند.

به گفته پژوهشگران، انتقال دهنده عصبی به بچه ها یاری می نماید تا اطلاعات نو را سریع تر و مؤثرتر به خاطر بسپارند؛ بنابراین می توانند بعداً به آن مراجعه نمایند. گاما آمینو بوتیریک اسید یک عامل مهم در کارآمدکردن یادگیری در بچه ها است.

پژوهشگران امیدوارند این یافته ها والدین و معلمان را تشویق کند تا فرصت های بیشتری را برای بچه ها فراهم نمایند تا مهارت های نو کسب نمایند؛ زیرا در سنین پایین تر کسب مهارت های نو برای آن ها آسان تر خواهد بود.

وبلاگ کوجی هامی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرعت یادگیری بچه ها بیشتر از بزرگسالان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت یادگیری بچه ها بیشتر از بزرگسالان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید