نشستی با یکی از بانوان نامدار قجری

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، نویسنده نامدار ایران، دکتر منصوره اتحادیه در مراسم رونمایی از کتابش در خانه اندیشمندان سخنرانی می نماید.

نشستی با یکی از بانوان نامدار قجری

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، به همت گروه تاریخ و باستان شناسی خانه اندیشمندان و با مشارکت خانه تهران پژوهان و ستاد گردشگری شهرداری تهران، مراسم رونمایی کتاب نقش تجار در توسعه تهران شنبه 5شهریور ماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ برگزار می گردد.

در این نشست که از ساعت 17 در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی اجرا خواهد شد، منصوره اتحادیه (نظام مافی)، نویسنده کتاب نقش تجار در توسعه شهر تهران سخنرانی و تفسیر کتاب دارد.

دکتر منصوره اتحادیه، نویسنده و استاد دانشگاه، نامی آشنا در تاریخ دوره قاجار، مادرش از خانواده قاجار، پدربزرگش، پسر عبدالحسین میرزا فرمانفرما و مادربزرگش دختر مظفرالدین شاه قاجار است. اتحادیه سال 1312 در خیابان لاله زار، باغ اتابک در خانه ای که پدرش از ورثه اتابک (امین السلطان) خریداری کرد به جهان آمد؛ خانه ای تاریخی که مجموعه دایی جان ناپلئون در آن ساخته شد.

به گفته او که دوران کودکی اش را در دوره جنگ جهانی دوم سپری نموده، دستیابی به آرشیو اسناد خانوادگی و اسناد خانواده شوهرش نظام مافی و خانواده مادری اش که نوه دختری فرمانفرما بود اتفاق بزرگ و شانس مهم زندگی اش محسوب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نشستی با یکی از بانوان نامدار قجری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشستی با یکی از بانوان نامدار قجری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید