ناسالم ترین خوراکی های دنیا را بشناسید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، عادات غذایی همیشه تأثیرات مثبت و منفی زیادی بر سلامت بدن دارد؛ از همین جهت، کارشناسان تغذیه تأکید می نمایند که بکوشیم خود را با عادات غذایی سالم وفق دهیم.

ناسالم ترین خوراکی های دنیا را بشناسید

با توجه به اینکه هر فرد غذای مورد علاقه و ذائقه منحصر به خود را دارد، باید به این نکته توجه داشت که بعضی از مواد غذایی سالم تر از سایرین و بعضی کاملاً ناسالم هستند. هر چند که ترک مصرف غذا های ناسالم (اعم از غذا های شور، چرب و پرکالری) به علت طعم دلپذیر آن ها شاید سخت باشد، اما برای داشتن یک بدن سالم نباید به خوردن چنین غذا هایی عادت کرد.

در ادامه به چند مورد از این خوراکی های خوشمزه، اما مضر اشاره می شود:

1) نوشابه های رژیمی

تقریباً تمام نوشابه های رژیمی حاوی آسپارتام هستند. آسپارتام نوعی شیرین کننده مصنوعی در نوشابه است. از عوارض مصرف آسپارتام می توان به افزایش سطح گلوکز، ابتلا به بیماری کبد چرب، دیابت و حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان اشاره نمود

2) سرخ کردنی ها

مصرف غذا های سرخ نموده، احتمال بروز دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و چاقی را افزایش می دهد. بعلاوه مصرف این غذا ها با فشار خون بالا، کاهش کلسترول خوب و چاقی در ارتباط است.

3) فست فود

شاید راحت ترین و لذیذترین غذا های روی زمین همین فست فود ها باشند، اما باید بدانید که این گروه غذایی وسوسه انگیز سرشار از سدیم و چربی اشباع شده است که آن را به یکی از ناسالم ترین خوراکی ها تبدیل می نماید. اگر عاشق فست فود هستید، بدون تعارف باید منتظر بیماری قلبی، دیابت و چاقی باشید.

4) سس مایونز

مایونز خوشمزه است، اما باید بدانید این چاشنی حاوی اندازه بسیار زیادی چربی در هر وعده است. بعلاوه اندازه زیادی کلسترول و چربی نیز در این ماده غذایی وجود دارد و مصرف زیاد آن، بروز سنگ صفرا، افزایش وزن، ناراحتی کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو و گرفتگی عروق را در بر دارد.

5) میوه خشک شده

برای تازه نگه داشتن میوه های خشک، از ماده ای به نام سولفیت استفاده می شود. استفاده از مشتقات سولفیدی برای افرادی که از بیماری آسم رنج می برند، بسیار مضر است و ممکن است افراد را دچار آلرژی و حساسیت های مزمن کند. بعلاوه شکر و قند موجود در میوه های خشک، عوارضی مانند مسائل قلبی و عروقی، دیابت و اضافه وزن را در پی خواهد داشت.

6) مربا

مربا اگرچه می تواند به تنظیم قند خون شما یاری کند، اما نباید منبع اصلی تأمین قند و فیبر شما باشد، چرا که متشکل از سوکرالوز (نوعی شیرین کننده مصنوعی) است. بعلاوه مربا به علت شکر زیادی که دارد، از کالری بالایی برخوردار است و منجر به چاقی و اضافه وزن می شود. شکر یکی از مواد مصرفی مخرب است که در طولانی مدت می تواند سبب ابتلا به بیماری های مختلفی همانند دیابت شود.

7) آدامس

عادات غیرطبیعی، مانند جویدن آدامس می تواند باعث اختلالات فکی شود. جویدن مداوم آدامس به مفاصل، ماهیچه ها و دندان ها فشار زیادی وارد می نماید که منجر به استرس بیش از حد، عدم تعادل و ناهماهنگی می شود. بعلاوه در حین جویدن آدامس، اندازه زیادی نیز هوا بلعیده می شود که نفخ، درد های شکمی و حتی سندرم روده تحریک پذیر را در بر دارد.

منبع: فرارو

به "ناسالم ترین خوراکی های دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسالم ترین خوراکی های دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید