8 غذای گرم و نرم برای فصل پاییز

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، پاییز فصلی است که بدن احتیاج به غذاهای گرم و پرانرژی دارد تا سیستم ایمنی تقویت شده و بتواند در برابر سرما و بیماری های فصلی مقابله کند.

8 غذای گرم و نرم برای فصل پاییز

وبلاگ کوجی هامی : پاییز فصلی است که بدن احتیاج به غذاهای گرم و پرانرژی دارد تا سیستم ایمنی تقویت شده و بتواند در برابر سرما و بیماری های فصلی مقابله کند. در فصل پاییز بهتر است خوردن غذاهای فست فودی و سرخ شده را به حداقل برسانیم. در ادامه 8 غذای گرم و نرم برای فصل پاییز را با هم مرور می کنیم.

ارده و خرما

یکی از برترین صبحانه های روز های سرد سال، خوردن ارده و شیره خرما است. ارده و شیره خرما مقدار بالایی از گرما و انرژی را به سلول های بدن می رساند و ضمن داشتن احساس سیری، انرژی و مواد غذایی مورد احتیاج بدن را به خوبی تامین می نماید.

ترکیب ارده و خرما طبع بسیار گرمی دارد. از این رو، در روز های سرد سال که هوا نیز سرد و مرطوب است، ترکیب این دو ماده برترین صبحانه برای افراد با مزاج بلغمی است تا باعث تعدیل مزاج و پیشگیری از بیماری های ناشی از سردی در آن ها گردد.

سوپ جو

سوپ جو یک غذای ساده ولی مغذی برای فصل پاییز است که از جو، پیاز، هویج، سیر و گوشت تهیه می گردد. این غذا به علت داشتن جو، دارای فیبر زیادی است که در کنترل قند خون، کاهش کلسترول و جلوگیری از چاقی مفید است. بعلاوه به علت داشتن سیر، دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است و به پیشگیری از عفونت های فصلی یاری می نماید .

خورش قورمه سبزی

خورش قورمه سبزی غذای محبوب و سنتی ایران است که از ترکیب سبزیجات (جعفری، تره، شنبلیله و گشنیز)، لوبیا، لیمو عمانی و گوشت تهیه می گردد. این غذا علاوه بر اینکه مزه ای دلچسب و لذیذ دارد، دارای خواص بسیار زیاد برای سلامت است. خورش قورمه سبزی به علت داشتن سبزیجات، منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، فیتامین C و K است. این غذا به تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهابات، پیشگیری از کم خونی و بهبود کارکرد کبد یاری می نماید .

آبگوشت

آبگوشت گوسفندی یک غذای پرانرژی است که با پخت کامل گوسفند (گوشت، استخوان، پیاله و …) در آب با نمک و فلفل تهیه می گردد. این غذا را می توان با نان، سیر، ترشی و دوغ خورد. آبگوشت به علت داشتن گوشت گوسفند، منبع خوبی از پروتئین، آهن، روی و ویتامین B12 است. این غذا به تقویت عضلات، افزایش هموگلوبین خون، پیشگیری از کمبود ایمنی و بهبود سلامت مغز یاری می نماید.

کشک بادمجان

کشک بادمجان یک غذای خوشمزه و سالم است که از ترکیب کشک، بادمجان، پیاز، سیر، نعناع و روغن تهیه می گردد. این غذا را می توان با نان تافتون یا لواش خورد. کشک بادمجان به علت داشتن بادمجان، دارای فیبر، پتاسیم، منگنز و ویتامین C است. این غذا به کاهش فشار خون، جلوگیری از یبوست، حفظ سلامت پوست و محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو مفید است.

حلیم

حلیم یک غذای سنتی و مقوی از برترین غذاهای فصل پاییز است که از ترکیب گندم، گوشت گاو یا گوسفند و روغن تهیه می گردد. این غذا معمولاً با شکر، دارچین، کره و نارگیل خورده می گردد. حلیم به علت داشتن گندم و گوشت، منبع خوبی از کربوهیدرات پیچیده، پروتئین، فیبر، کلسیم و فیروزین است. این غذا به تامین انرژی برای بدن، تقویت استخوان ها، کاهش التهابات و بهبود کارکرد قلب یاری می نماید.

آش رشته

آش رشته یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی و از برترین غذاهای فصل پاییز است که از ترکیب کشک، رشته، نخود، لوبیا، عدس ، سبزیجات و گاهی گوشت تهیه می گردد. این غذا علاوه بر اینکه خوشمزه است، دارای خواص بسیاری برای سلامتی است.

آش رشته به علت داشتن پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی، منبع خوبی از انرژی برای بدن است. بعلاوه به تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، تسکین التهابات و بهبود گوارش یاری می نماید .

خوراک اسفناج

یکی از غذاهای مناسب فصل پاییز اسفناج است. این سبزی که طبع گرم دارد و می تواند یک غذای مقوی و کامل برای روزهای سرد پاییز باشد. می توانید اسفناج را با ماست مصرف کنید. نکته جالب در خصوص اسفناج این است که بر خلاف تصور عموم که اسفناج را یکی از منابع غنی آهن می دانند ، در هر 100 گرم اسفناج خام فقط 3.5 میلی گرم آهن موجود است.

منبع: توریسم آنلاین

به "8 غذای گرم و نرم برای فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 غذای گرم و نرم برای فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید