مهیا شدن زمینه؛ شرط استاندار زنجان برای بازگشایی مدارس

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: خانواده ها مطمئن باشند تا زمانی که بستر لازم و امن برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس مهیا نشود، اجازه برگزاری حضوری کلاس ها را نمی دهیم.

مهیا شدن زمینه؛ شرط استاندار زنجان برای بازگشایی مدارس

فتح الله حقیقی شامگاه دیروز (30 شهریورماه) در جلسه شورای آموزش وپرورش استان زنجان، اظهار کرد: سه ماه است که در استان زنجان ستاد بازگشایی مدارس به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برای بازگشایی مدارس با رعایت حداکثری پروتکل ها و ارزیابی آن تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: به همین علت انتظار داریم تا فعالیت مدارس در صورت حضوری بودن با حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی باشد. بعلاوه برای هماهنگی های بیشتر، روز پنج شنبه و یا آدینه هم دوباره جلسه شورای آموزش وپرورش استان تشکیل گردد.

این مسئول با اشاره به معلمانی که دُز دوم واکسن خود را دریافت ننموده اند، ادامه داد: واکسینه شدن همه معلمان باید پیش از شروع به کار حضوری کلاس های درس، دُز دوم خود را سریع تر دریافت می کردند و برای تحقق این مهم مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال شدند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه دانش آموزان 18 ساله برای دریافت واکسن فراخوان شده اند، توضیح داد: خانواده ها مطمئن باشند تا زمانی که بستر لازم و امن برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس مهیا نگردد، اجازه برگزاری حضوری کلاس ها را نمی دهیم، زیرا سلامت دانش آموزان برای ما مهم است.

حقیقی با تاکید بر اینکه همه مصوبات شورای آموزش وپرورش باید اجرایی گردد، اسم کرد: آمادگی های محیطی علاوه بر رعایت کامل پروتکل ها باید مورد توجه بوده و کیفی سازی مدارس مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که 18 ماه است مدارس تعطیل شده و این کیفی سازی انتظار زیادی نیست و در صورت لزوم بودجه لازم به این مسئله تزریق خواهد شد.

استاندار زنجان، فرمانداران هشت شهرستان را موظف به همکاری با اداره کل آموزش وپرورش استان در امر بازگشایی مدارس کرد و گفت: در رابطه با واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه انتظار می رود که مراکز خاصی در نظر گرفته گردد و پروتکل های حضور دانش آموزان در مدارس شبانه روزی هم مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اعلام کرد: از روزهای آینده سرعت واکسیناسیون گروه های سنی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و طی 10 روز آینده خبرهای خوبی به مردم داده خواهد شد.

در ادامه این جلسه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بازگشایی مدارس در صورت رعایت همه پروتکل های اعلامی خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس پروتکل های اعلامی معلمان، رانندگان سرویس ها، کادر اداری مدرسه و همه افراد کمتر از 30 سالی که با دانش آموزان ارتباط دارند، باید واکسینه گردد که در زنجان تا به امروز 40 درصد معلمان دُز دوم واکسن را دریافت نموده اند.

محمدرضا صائینی ادامه داد: تدوین شدن کامل پروتکل های بهداشتی و اغنای افکار عمومی در رابطه با پروتکل ها و بازگشایی مدارس به صورت حضوری، دیگر شرط بازگشایی مدارس است که هنوز این پروتکل اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: برای افزایش سرعت واکسیناسیون معلمان، واکسیناتور وجود ندارد ولی آموزش وپرورش می تواند طی قراردادی واکسیناتورهایی را برای واکسیناسیون معلمان مورد استفاده قرار دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهیا شدن زمینه؛ شرط استاندار زنجان برای بازگشایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهیا شدن زمینه؛ شرط استاندار زنجان برای بازگشایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید