مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با بنز کلاس A و گلف GTI

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ب ام و سری 1 هاچ بک یکی از جدیدترین نمونه های تولیدشده در این کارخانه آلمانی است که در دو نسل راهی بازار شده است و توانسته به ایران هم راه یابد؛ خودرویی که کیفیت ساخت زیادی دارد و نسبت به رقبای هم سطحش خیلی گران تر است. در این مقاله، ما به مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با بنز کلاس A و گلف GTI می پردازیم.

مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با بنز کلاس A و گلف GTI

مقدمه ای بر مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک

نسل دوم ب ام و سری 1 هاچ بک در کلاس خودش خودروی گران قیمتی محسوب می گردد و در بهمن ماه 97 مدل صفر کیلومتر آن 600 میلیون تومان قیمت دارد. هرچند برند ب ام و و کیفیت ساخت زیاد آن می تواند تا حدودی این گرانی را توجیه کند. با این وجود در کنار سری 1 هاچ بک خودروهای دیگری هم است که با کیفیت برابر، قیمت پایین تری دارد، مانند بنز کلاس A و البته رقیبی مثل گلف GTI. به این لیست می توان لکسوس CT با موتور هیبریدی و رنو اسکالا و حتی هیوندای i30 را هم افزود.

مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با بنز کلاس A

بنز کلاس A از سال 2005 تا 2012 فراوری می شد و بنابراین نباید دنبال مدل صفر کیلومتر آن بود و این در مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک یک ضعف به حساب می آید. طراحی ظاهری بنز کمی عجیب و البته زشت است و ارتفاع زیادش حالت اسپرت بودنش را به شدت کم نموده است. در زیر این ظاهر زشت یک کابین جادار واقع شده است که حتی در بخش عقب راحتی زیادی را نصیب سرنشینان می نماید. چیزی که در ب ام و سری 1 هاچ بک وجود ندارد.

ب ام و سری 1 هاچ بک از نمای روبه رو

از نظر طراحی داخلی با وجود اینکه کلاس A متعلق به چند سال قبل است، با فاصله زیباتر از ب ام و و کاملاً لوکس طراحی شده است. کافی است نگاهی به داشبورد و خروجی های هوای دایره ای بنز بیندازید تا تغییر را احساس کنید. به غیراز همه اینها بنز کلاس A که در 3 تیپ A180 ،A200 و A200 توربو عرضه شده، به ترتیب از یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 1700 و 2000 سی سی بهره می برد که 113، 134 و 190 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. مصرف این خودرو هم به ترتیب تیپ ها برابر با 6.9، 7.3 و 8 لیتر است که در مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک بیشتر است.

نمای داخلی ب ام و سری 1 هاچ بک

شتاب بنز کلاس A در تیپ A200 که مشابه با ب ام و سری 1 هاچ بک است، 9.8 ثانیه است و این یعنی ب ام و خودروی بسیار تند و تیزتری محسوب می گردد. بنز در طراحی خودرو از دیفرانسیل جلو استفاده نموده و برای ایمنی سرنشینان 8 کیسه هوا در نظر گرفته که در مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک بیشتر است. از نظر امکانات رفاهی بنز و ب ام و تقریباً در یک سطح واقع شده است.

آخرین قیمت خرید و فروش بنز کلاس A

نوترین آگهی های ب ام و سری 1 هاچ بک

مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با گلف GTI

فولکس واگن آلمان همیشه یکی از فزونین فراوریکنندگان هاچ بک در جهان بوده و اصلاً تخصصش در این کلاس محسوب می گردد. اکنون مدتی است که خودروی نو این کمپانی گلف GTI، به وسیله ماموت خودرو به ایران وارد شده است و می توان با اطمینان گفت که از خریدش پشیمان نخواهید شد. طراحی ظاهر گلف مسئله ای ندارد، اما ب ام و سری 1 هاچ بک از آن زیباتر است و این امضای ب ام و محسوب می گردد.

درون کابین گلف GTI مدل 2018 با یک طراحی کاملاً مدرن روبرو می شوید که هرکسی را راضی می نماید. صفحه کیلومتر خودرو کاملاً دیجیتال است و با قابلیت شخصی سازی، امکان نمایش کیلومترشمار، دور موتور، نقشه ناوبری، مصرف سوخت و … را فراهم می نماید. بعلاوه بر روی داشبورد صفحه ای 9.2 اینچی لمسی قرار گرفته که تقریباً نیم اینچ از نمونه سفارشی ب ام و بزرگ تر است و اطلاعات زیادی از خودرو و سیستم ناوبری را به سرنشینان می دهد.

نمای پشت ب ام و سری 1 هاچ بک

فولکس واگن برای گلف GTI از موتوری 4 سیلندر 2000 سی سی مجهز به توربوشارژر استفاده می نماید که 222 اسب بخار قدرت فراوری خواهد نمود و می تواند خودرو را طی 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. عددی که تقریباً با ب ام و سری 1 هاچ بک برابر است. مصرف سوخت گلف 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک اندکی بیشتر خواهد بود.

سیستم صوتی پیشرفته، سقف سانروف پاناروما، جایگاه های چرم اسپرت، سیستم پیشرفته قفل الکترونیکی چرخ های جلو جهت افزایش پایداری و عدم لغزش سر پیچ ها جزء فزونی های گلف GTI در مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک است. این خودرو در بهمن ماه 97 باتوجه به سال ساخت بین 595 میلیون تا 720 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

آخرین قیمت خرید و فروش گلف GTI

نوترین آگهی های ب ام و سری 1 هاچ بک

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از نوترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش ب ام و سری 1 هاچ بک

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ کوجی هامی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با بنز کلاس A و گلف GTI" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و سری 1 هاچ بک با بنز کلاس A و گلف GTI"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید