مردم عادی نگران حساب های تجاری و غیر تجاری نباشند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، رئیس مرکز پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور در مورد تجاری و غیرتجاری بودن حساب افراد توضیحاتی را ارائه داد.

مردم عادی نگران حساب های تجاری و غیر تجاری نباشند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مهدی موحدی گفت: بخشی از جامعه خود را به عنوان مالیات دهنده به سازمان امور مالیاتی با این حال که فعالیت مالی دارند، معرفی نمی نمایند. به گونه ای که سازمان مالیات توان شناسایی این افراد را ندارد. بنابراین دنبال سازوکارهایی هستیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که چه کسانی مشمول مالیات هستند. بر این اساس حساب های تجاری و غیر تجاری را تعیین خواهیم کرد.

به گفته موحد، بحث تفکیک حساب های بانکی تجاری از غیرتجاری، تکلیفی است که ماده 10 قانون سرانجامه های فروشگاهی و سامانه مودیان برعهده سازمان امور مالیاتی گذاشته است و طبیعتاً باید آن را اجرا می کرد.

  • کدام حساب های بانکی، تجاری می شوند؟ | حساب های فروش رصد می گردد

به گفته او، این طرح شامل کسانی هست که مشمول مالیات هستند، بنابراین مردم عادی نگران نباشند. مبنای تفکیک حساب تجاری و غیر تجاری این است که 35 میلیون تومان ورودی به حساب در قالب 100 تراکنش صورت بگیرد. بعضی از افراد که در خانه به طور مثال حساب های خانگی دارند باید یک صورت جلسه تنظیم نمایند و آن را به امور سازمان امور مالیاتی تحویل دهند تا شامل این طرح نشوند.

رئیس مرکز پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور اضافه نمود: در واقع با اجرای طرح تفکیک حساب های تجاری و غیر تجاری شفافیت مالیات برای همه افراد تعیین می گردد.

البته این دو شرط، همزمان هستند و این طور نیست که فقط 35 میلیون تومان در هر ماه را مبنای حساب تجاری بودن قرار دهیم بلکه این 35 میلیون تومان باید در حداقل 100 تراکنش واریزی صورت گرفته باشد تا به عنوان حساب تجاری شناخته گردد. به طور مثال اگر کسی 100 میلیون تومان در قالب یک تراکنش واریز داشته باشد حساب وی جزء حساب های تجاری شناخته نمی گردد.

موحدی گفت: افرادی که ادعا می نمایند ممکن است به صورت اتفاقی به طور مثال فقط یک بار در این ماه واریزی مجموع بیش از 35 میلیون تومان در قالب 100 تراکنش یا بیشتر برای آنان رقم خورده است و فعالیت تجاری نداشته اند، بلکه به دلایل دیگری این اتفاق اتفاق افتاده است، می توانند با اسناد و مدارک به ادارات مالیاتی مراجعه و مستندات خود را ارئه دهند

به گفته او، قرار است این حساب ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد و سازمان امور مالیاتی این موارد را شناسایی نموده و مورد رسیدگی قرار دهد، پیش بینی ما این است که در قالب طرح تفکیک حساب های تجاری و شخصی که از ابتدای خرداد سال جاری اجرای آن شروع شده و تا سرانجام شهریور ماه به سرانجام می رسد، بین 200 تا 300 هزار حساب شناسایی گردد.

  • توضیحات مهم معاون وزیر اقتصاد درباره تفکیک حساب های تجاری | چه کسانی مشمول مالیات حساب تجاری می شوند؟
  • حساب های تجاری خود را اعلام کنید | اخطار به کسانی که از حساب شخصی برای کارهای تجاری استفاده می نمایند
منبع: همشهری آنلاین

به "مردم عادی نگران حساب های تجاری و غیر تجاری نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم عادی نگران حساب های تجاری و غیر تجاری نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید