محکومیت یک شهروند ایرانی به اتهام نقض قوانین تجاری آمریکا با ایران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، وزارت دادگستری آمریکا گفت که یک شهروند ایرانی را به دلیل آن چه نقض قانون ممنوعیت تجارت با ایران عنوان شده، محکوم نموده است.

محکومیت یک شهروند ایرانی به اتهام نقض قوانین تجاری آمریکا با ایران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت که یک هیئت منصفه فدرال یک شهروند ایرانی ساکن امارات متحده عربی و آلمان را به دلیل آن چه کوشش برای تهیه تجهیزات نظامی حساس برای تهران خوانده شده به نقض قانون تجارت با ایران محکوم نموده است.

بنابر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این تجهیزات دارای کاربرد دوگانه در اهداف نظامی و غیرنظامی هستند که می توانند در سیستم هایی همچون تسلیحات هسته ای، راهنمایی و توسعه موشکی، ارتباطات رادیویی تاکتیکی ایمن، جنگ الکترونیکی تهاجمی، اقدامات متقابل الکترونیکی نظامی (مسدود کردن رادیو) و سیستم های هشدار و نظارت راداری مورد استفاده قرار گیرند.

طبق اسناد و شواهد ادعایی ارائه شده به دادگاه، مهرداد انصاری 39 ساله کوشش نموده است در بازه زمانی اکتبر 2007 تا ژوئن 2011 به وسیله یک شهروند تایوانی و یک فرد ایرانی دیگر محموله ای را که از آمریکا خریداری شده بود با استفاده از شرکت انصاری (Gulf Gate Sea Cargo LLC) مستقر در دبی حمل و نقل کند.

همچنین در این اسناد آمده است که این افراد در طول این سال ها برای بیش از یک هزار و 250 معامله برای اکتساب بیش از 105 هزار قطعه به ارزش دو میلیون و 630 هزارو 800 دلار کوشش نموده اند. متهمان پرونده 599 تراکنش را نیز به وسیله 63 شرکت آمریکایی مختلف انجام داده اند و هرگز مقصد تجهیزات خریداری شده تعیین نبوده است.

بنابر این گزارش، حکم آقای انصاری قرار است روز اول سپتامبر صادر گردد. همچنین دیگر متهم این پرونده که یک شهروند تایوانی است در سال 2012 به تحمل دو سال حبس محکوم شده بود. متهم ایرانی دیگر نیز هنوز دستگیر نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محکومیت یک شهروند ایرانی به اتهام نقض قوانین تجاری آمریکا با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت یک شهروند ایرانی به اتهام نقض قوانین تجاری آمریکا با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید