ماجرای تاسیس بورس بین الملل چیست؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری اظهار کرد: با روی کار آمدن هیات مدیره تازه سازمان بورس، این پیشنهاد دوباره مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

ماجرای تاسیس بورس بین الملل چیست؟

وی افزود: با توجه به پیچیدگی هایی که این موضوع دارد، بررسی ها در حال انجام است و برای جذب سرمایه گذاران خارجی، این حمایت از سوی سازمان بورس انجام خواهد شد.

ناصرپور با یادآوری 16ساله شدن تصویب قانون بازار اوراق بهادار از طریق مجلس شورای اسلامی، گفت: این قانون نقطه عطفی در جهت توسعه بازار سرمایه بود. بازار سرمایه طی 16سال گذشته جهت پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اما در حال حاضر تنوع نهادهای مالی آن قابل قبول است. ابزارهای مالی تنوع دارند؛ برخی از عمق کافی برخوردارند و برخی نیز مستلزم توجه بیشتری هستند.

وی در ادامه اذعان کرد: در طول یک دهه گذشته، سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس مورد توجه قرار گرفته و با اینکه هنوز با حالت ایده آل فاصله داریم، درحال حاضر 300 صندوق سرمایه گذاری و 54 شرکت سبدگردان در بازار سرمایه فعال هستند. سیاست سازمان بورس نیز توسعه کمی و کیفی نهادها و ابزارهای مالی است.

منبع: اقتصادآنلاین

منبع: تجارت نیوز

به "ماجرای تاسیس بورس بین الملل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تاسیس بورس بین الملل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید