فعالیت اماکن گردشگری استان کرمانشاه در نوروز 1400

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از فعالیت اماکن گردشگری این استان در ایام نوروز اطلاع داد.

فعالیت اماکن گردشگری استان کرمانشاه در نوروز 1400

امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به قرارگیری شهرهای این استان در شرایط زرد و آبی، از فعالیت اماکن گردشگری این استان در ایام نوروز 1400 اطلاع داد. وی با اشاره به امکان برگزاری تورهای نوروزی تحت مدیریت هوشمند در شهرهای زرد و آبی، توضیح داد:

در صورتی که شرایط شهرهای استان به حالت نارنجی و قرمز در آیند محدودیت تردد در آن ها اعمال خواهد شد و خودروهای غیر بومی 72 ساعت برای ترک شهر مورد نظر زمان دارند.

قادری با اشاره به ممنوعیت اقامت در مدارس و اماکن دولتی در سراسر کشور، از لزوم توجه به حفظ معیشت مردم در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظتی علیه کرونا تاکید نمود .

لازم به ذکر است که استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر، 4200 اثر ثبت شده ملی و یک اثر جهانی دارد. از جمله مهم ترین جاهای دیدنی استان کرمانشاه می توان به بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروان سراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران اشاره نمود.

استان کرمانشاه بعلاوه با 27 هتل، سه هتل آپارتمان، 19 مهمانپذیر، هفت سفره خانه، 15 واحد پذیرایی بین راهی منفرد، 17 رستوران بین راهی، 14 مجتمع گردشگری، حدود 20 اقامتگاه بوم گردی، 50 خانه مسافر دارای مجوز موقت پذیرای گردشگران است.

منبع: کجارو / ایرنا

به "فعالیت اماکن گردشگری استان کرمانشاه در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت اماکن گردشگری استان کرمانشاه در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید