فرهنگ نامه شهدای میامی، سرخه و مهدیشهر تالیف می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی در سمنان، عبدالرحیم فریدون رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در ملاقات با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به سوابق درخشان ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس مردم این استان یادآورشد: بیش از 90 درصد از رزمندگان استان سمنان در خطوط مقدم جبهه افتخارآفرینی کردند و به فیض شهادت نائل آمدند.

فرهنگ نامه شهدای میامی، سرخه و مهدیشهر تالیف می گردد

فریدون با اشاره به تهیه و تدوین پرونده ها و جمع آوری آثار شهدای این استان گفت: این آثار در قالب فراوریات محتلف اعم از کتاب، فیلم و مستند فراوری و علاوه بر فضای حقیقی ذر فضای مجازی نیز قابل استفاده است.

وی تفکیک صنفی شهدای این استان را از دیگر فعالیت ها برشمرد و اظهارداشت: در این استان 600 شهید دانش آموز و 124 شهید معلم و فرهنگی شناسایی شده و سه جلد کتاب نیز برای شهدای دانش آموز تهیه و منتشر شده است.

رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در این نشست با اشاره به سوابق همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با این ستاد، زمینه های همکاری این دو ارگان را در بخش های فرهنگی و هنری گسترده خواند و بر آمادگی برای توسعه فعالیت ها تاکید نمود.

فریدون بیان نمود: استان سمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نموده و از استان های برتر در ایثار و شهادت به شمار می رود.

در ادامه فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت ها و اقدماتی که این اداره کل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا دارد گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های متنوعی دارد که مخاطب آن همه اقشار جامعه هستند.

فلاح هنرمندان و وبلاگ کوجی هامی را مخاطبان خاص این اداره کل معرفی کرد و گفت: جذب افراد به فرهنگ ایثار و شهادت نیز ظرافت های خاص خود را دارد و باید به گونه ای در این زمینه عمل گردد که هنرمندان و وبلاگ کوجی هامی با جذب به این فرهنگ به عنوان افسران فرهنگی در این امور فعالیت کنند.

وی با تاکید بر حساسیت فعالیت در جنگ نرم و اینکه جنگ فرهنگی مرز ندارد توضیح داد: در این عرصه نیز باید با دقت عمل کرد و هدف را شناخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ترویج فضایل انقلابی را از وظایف و رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود و گفت: در این عرصه کوشش بر این است رویکرد کلی را حفظ و در جهت اهداف و فضایل انقلابی قرار گرفته و عمل نماییم.

فلاح با تاکید بر اینکه اسناد و آثار شهدا و نیز دوران دفاع مقدس باید جمع آوری گردد اضافه نمود: در این عرصه داستان های ناگفته فراوانی وجود دارد و باید با گردآوری این آثار زمینه بهره برداری هنرمندان و ارائه آنها با زبان هنر به جامعه فراهم گردد.

وی گردآوری فرهنگ نامه هنرمندان شهید استان سمنان همراه با شناسایی شهدای هنرمند به همراه فراوری 10 فیلم کوتاه در مورد فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه های این اداره کل در این زمینه بیان نمود و گفت: در این عرصه قرار است کارهای متفاوتی فراوری و ارائه گردد که می توان به فراوری قطعه ای سرود در مورد چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم و سلامت اشاره نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: احتیاج امروز جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فرهنگ نامه شهدای میامی، سرخه و مهدیشهر تالیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ نامه شهدای میامی، سرخه و مهدیشهر تالیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید