غذاهایی که احتمال ابتلا به دیابت و قند خون را افرایش می دهند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تحقیقات نو افزایش جهانی موارد دیابت نوع 2 را با مصرف بیش از حد گوشت های فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده مرتبط می داند.

غذاهایی که احتمال ابتلا به دیابت و قند خون را افرایش می دهند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از هلث لاین، تحقیقات تازه نشان می دهد که انتخاب رژیم غذایی ناسالم با افزایش نرخ دیابت نوع 2 در سراسر دنیا مرتبط است.

محققان دریافتند که سه عامل رژیم غذایی بیشترین تاثیر را بر خطر دیابت نوع 2 دارند: خوردن بیش از حد گوشت فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده و بعلاوه مصرف ناکافی غلات کامل.

محققان معتقدند جایگزینی گوشت فرآوری شده با پروتئین بدون چربی و جایگزینی غلات تصفیه شده با غلات کامل می تواند به کاهش خطر یاری کند.

این مطالعه بر اساس یک مدل تحقیقاتی از رژیم غذایی در 184 کشور با داده های جمع آوری شده از سال 1990 تا 2018 بود.

غلات کامل سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به تنظیم سطح قند خون یاری می نمایند.

برنج و گندم تصفیه شده معمولا در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند و دارای شاخص گلوکزی بالایی هستند که سطح قند خون را افزایش می دهند. هنگامی که غذاهای حاوی برنج و گندم تصفیه شده بیش از حد مصرف گردد، می تواند منجر به مقاومت به انسولین گردد.

گوشت فرآوری شده حاوی مواد افزودنی و سدیم است که می تواند با ایجاد التهاب منجر به سلامت متابولیک ضعیف گردد.

اندرو اودگارد، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیا، شرح داد: این مطالعه اخیر بخشی از مجموعه شواهد رو به رشدی است که نشان می دهد مصرف همیشگی و زیاد غلات تصفیه شده می تواند اثرات حادی بر روی پارامترهای فیزیولوژیکی و متابولیک داشته باشد، که می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "غذاهایی که احتمال ابتلا به دیابت و قند خون را افرایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که احتمال ابتلا به دیابت و قند خون را افرایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید