ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد.

ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای شرکت در اجلاس سازمان جهانی گردشگری به ازبکستان سفر نموده است، با کمال الدین مومن زاد، رئیس سازمان گردشگری جمهوری تاجیکستان دیدار کرد.

ضرغامی با اشاره به دیدار خود با مقامات تاجیکستان در گذشته اظهار کرد: به مقامات تاجیکستان پیش تر پیشنهاد داده بودم گردشگری مقرون به صرفه قیمت را بین ایران و تاجیکستان برقرار کنیم. این پیشنهاد مورد استقبال مسئولان عالی رتبه تاجیکستان قرار گرفته بود و در دیدار با آقای رئیسی نیز مقامات تاجیکستانی این موضوع را مطرح نموده بودند. اعتقاد دارم راه مردم ایران و تاجیکستان باید راهی روان و مقرون به صرفه قیمت باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: اعتقاد من این است که سطح گردشگری بین دو کشور باید بیش از آنچه الان است، باشد تا با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی بین ایران و تاجیکستان شاهد سفر مردم دو کشور باشیم.

ضرغامی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید انجام داد لغو ویزا است. درباره موضوع لغو ویزا در ایران کارهای خوبی را انجام داده ایم. قطعا یکی از راههای توسعه گردشگری لغو ویزا است و امیدواریم به زودی لغو ویزا با تاجیکستان انجام گردد. تاجیکستان نیز این لغو ویزا را متقابلا انجام دهد. لغو ویزا بین ما و شما یک کار بزرگ است و سعی می کنیم در دیدار بعدی با شما این کار را قطعی نموده باشیم.

کمال الدین مومن زاد، رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان نیز در این دیدار گفت: ما با مردم ایران هم زبان و هم فرهنگ هستیم و این یک مزیت مهم به شمار میرود. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و این برای ما مهم است.

او اضافه کرد: در سال 2021 یک یادداشت تفاهم بین ایران و تاجیکستان امضا شد و یک کمیته مشترک نیز تشکیل شد و خوشبختانه تا امروز سه جلسه مشترک برگزار شده است و جلسه چهارم آن در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان بعلاوه با اشاره به پیشنهاد لغو ویزا از سوی ضرغامی اظهار کرد: سفر زمینی گردشگران دو کشور نیز که از سوی شما مطرح شد، پیشنهاد خوبی است و ما در این باره آمادگی داریم. ایران و تاجیکستان در حوزه های مختلف گردشگری دارای ظرفیت هستند و باید از این ظرفیتها به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس سازمان گردشگری تاجیکستان اضافه کرد: برای رشد دادن صنعت گردشگری و رونق آن باید کوشش بیشتری کرد و ما در این باره آماده هستیم تا با برنامه خوب بتوانیم این را عملی کنیم.

مومن زاد در ادامه گفت: برای مردم کشور دوست و برادر یعنی جمهوری اسلامی ایران همیشه موفقیت و پیشرفت را آرزو داریم و هر کاری که برای رشد و تقویت گردشگری بین ایران و تاجیکستان باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای شرکت در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به ازبکستان رفته که در حاشیه آن دیدارهایی با مقام گردشگری ازبکستان و عربستان نیز داشته و لغو ویزا را با هر دو کشور پیشنهاد نموده است. او پیش تر از ارائه طرح لغو یکطرفه ویزا ایران با بیش از 60 کشور خبر داده و گفته بود در این طرح، لغو ویزا با کشورهای همسایه، مجاور، حوزه تمدنی، مسلمان، پیشمان شانگهای و بریکس پیشنهاد شده است.

سال گذشته نیز، معاون گردشگری کشورمان در دیدار با مقام گردشگری این کشور، درباره لغو دو طرفه ویزا و تسهیل در رفت و آمد جاده ای و ریلی به انگیزه رشد گردشگری بین دو کشور مذاکره نموده بود.

منبع: همگردی

به "ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی لغو ویزا بین ایران و تاجیکستان را پیشنهاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید