صادرات سوغات: بخش مهم اقتصاد گردشگری

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، معاون گردشگری اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: صادرات سوغات می تواند یکی از بخش های مهم اقتصاد برمبنای گردشگری باشد.

صادرات سوغات: بخش مهم اقتصاد گردشگری

مهران حسنی با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران، بیان نمود:

در غرفه سوغات، تمامی سوغاتی های مازندران ازجمله شیرینی ها و مرباجات و ترشیجاتی و صنایع دستی که خاص استان مازندران است را با بسته بندی های تازه که علاوه بر معرفی فرهنگ مازندران جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد در معرض نمایش قراردادیم.

حسنی درباره انگیزه و هدف استان مازندران برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران بیان نمود: مازندران همیشه یکی از مکان های موردتوجه گردشگران داخلی بوده است اما با توجه به اینکه در چنین نمایشگاه هایی حضور تمامی استان ها و بخصوص کشورهای خارجی را شاهدیم در پی بازاریابی و بازار افزایی هستیم.

وی توضیح داد: در نمایشگاه سال جاری با 50 متر غرفه و با توجه به تم نمایشگاه که خانه ایرانی بود سعی کردیم سبک و سیاق زندگی مردمان مازندران اعم از بحث بوم گردی، روستایی و شهری را به تصویر بکشیم.

حسنی گفت: علاوه بر نمایش سبک خانه های مازندران، تمامی کارکنان غرفه بالباس های محلی در غرفه ها حضور دارند تا نوع لباس مازنی ها نیز به نمایش گذاشته گردد و روز پنج شنبه نیز بر اساس تقویم نمایشگاه به همراه 15 استان کشور گروه 12 نفری موسیقی فلکلور و آیینی استان مازندران در بخش موسیقی نمایشگاه شرکت خواهد نمود.

معاون گردشگری اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در این نمایشگاه برای اولین بار از کتاب دوزبانه میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز رونمایی می گردد که به دو زبان انگلیسی و فارسی تمامی ظرفیت های استان را به بازدیدکنندگان معرفی می نماید.

منبع: مهر

منبع: کجارو

به "صادرات سوغات: بخش مهم اقتصاد گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات سوغات: بخش مهم اقتصاد گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید