شینجی میکامی: دوربین رزیدنت اویل 4 هرگز قرار نبود انقلابی باشد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، شینجی میکامی (Shinji Mikami)، کارگردان سابق سری رزیدنت اویل، اخیرا طی مصاحبه ای بیان نموده که زاویه دوربین نمادینی که تیم او برای رزیدنت اویل 4 طراحی نموده بود، هرگز قرار نبود نوآورانه و انقلابی باشد.

شینجی میکامی: دوربین رزیدنت اویل 4 هرگز قرار نبود انقلابی باشد

شینجی میکامی طراح، کارگردان و تهیه کننده بازی های ویدیویی است. او در سال 1990 کار خود را در کمپانی کپ کام شروع کرد و روی بسیاری از پیروز ترین بازی های این شرکت کار نموده است. او سری های ترسناکی نظیر رزیدنت اویل، The Evil Within و Dino Crisis را خلق نموده و در سال 2010 اثری تیراندازی و اکشن با نام Vanquish را کارگردانی کرد.

او به عنوان کارگردان و نویسنده بازی رزیدنت اویل 4، به تازگی طی مصاحبه ای گفته که تیم سازنده به سادگی تصمیم گرفته که کار کردن روی یک دوربین سوم شخص متحرک روی شانه بهتر از زوایای دوربین ثابت استفاده شده در سه بازی قبلی مجموعه بوده است. با این حال، دوربین بازی آنقدر کارآمد بود که به عنوان یکی از دلایل اصلی پیروزیت چشمگیر بازی شناخته شده و در ادامه در بازی های بسیاری نظیر Gears of War از آن استفاده شد.

میکامی می گوید:

میکامی در ادامه گفت که اولین کسی که تغییر زاویه دوربین بازی را تحسین کرد، ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai)، خالق سری Super Smash Bros بود:

جون تاکه ئوچی (Jun Takeuchi) به عنوان یکی از تهیه کنندگان بازی در کپ کام اضافه نمود:

او اعلام نمود که اعضای تیم سازنده Gears of War در آن موقع از الهام این بازی از رزیدنت اویل 4 گفتند.

تاکه ئوچی اخیرا نیز بیان نموده بود که کپ کام در ابتدا قصد داشته تا رزیدنت اویل 7 را به یک بازی سرویس محور با بخش چند نفره آنلاین و خریدهای درون برنامه ای تبدیل کند. طبق گفته او، این کمپانی به تیم سازنده فشار آورده تا چنین المان هایی را در بازی پیاده سازی کند، تا اینکه از او خواسته شد تا به پروژه بپیوندد و در نهایت این برنامه ها را کنار گذاشت. او اشاره می نماید که تمامی این بخش ها را کنار گذاشته تا در نهایت به بدترین کابوس از منظر بازاریابی یعنی یک بازی ترسناک تک نفره قدیمی دست پیدا کند.

با این حال به نظر می رسد که این تغییرات نه تنها به ضرر سری تمام نشد بلکه آن را به مسیری بهتر راهنمایی کرد و از طرفی نسخه هفتم نیز باعث شد تا بار دیگر این مجموعه بر سر زبان ها افتاده و در نهایت به پرفروش ترین نسخه سری در تاریخ تبدیل شد.

در نهایت لازم به ذکر است که بازسازی رزیدنت اویل 4 در تاریخ 4 فروردین 1402 (24 مارس 2023) برای کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی عرضه می گردد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "شینجی میکامی: دوربین رزیدنت اویل 4 هرگز قرار نبود انقلابی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شینجی میکامی: دوربین رزیدنت اویل 4 هرگز قرار نبود انقلابی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید