سوئد: جنگنده های روسیه حریم هوایی ما را نقض کردند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، نیرو های مسلح سوئد مدعی نقض حریم هوایی خود به وسیله شماری از جنگنده های روسیه شد.

سوئد: جنگنده های روسیه حریم هوایی ما را نقض کردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کوجی هامی، سوئد چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی شماری از جنگنده های روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز نیرو های مسلح سوئد در بیانیه ای خاطرنشان کرد که چهار جنگنده روسی روز چهارشنبه حریم هوایی سوئد را بر فراز دریای بالتیک برای مدت کوتاهی نقض کردند.

نیرو های مسلح سوئد در وبگاه خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی، ما این رویداد را بسیار جدی می بینیم.

در این بیانیه آمده است که این نقض حریم هوایی مختصر بوده و در شرق جزیره گوتلند رخ داد. نوع جنگنده های روسیه نیز 2 فروند سوخو-24 و 2 فروند سوخو-27 اعلام شده است.

نخست وزیر سوئد اخیرا خاطرنشان کرد روسیه فعالیت نظامی تهدید کننده ای در اطراف مرز های این کشور ندارد و استکهلم همچنان قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

روسیه بار ها اعلام نموده که پرواز جنگنده های این کشور بر اساس موازین بین المللی و هوانوردی بوده و حریم هوایی هیچ کشوری را نقض ننموده و در مقابل این جنگنده های ناتو یا کشور های متحد آن هستند که همیشه حریم هوایی روسیه را نقض نموده اند.

چندی قبل همزمان با شروع رزمایش روسیه با بلاروس، دست کم پنج پرواز جاسوسی به وسیله هواپیما های تجسسی غربی بر فراز دریای بالتیک صورت گرفت.

در این ماوریت نیروی هوایی ایالات متحده یک هواپیمای آرسی-135 ویژه جنگال مستقر در سافولک در شمال انگلیس را به اطراف کالینینگراد اعزام کرد. این هواپیما با گذر از حریم هوایی لهستان و لیتوانی به طور کامل در اطراف کالینینگراد پرواز کرد. نیروی دریایی آلمان نیز یک هواپیمای گشت دریایی اوریون را برای بر فراز دریای بالتیک و اطراف کالینینگراد به پرواز درآورد.

2 فروند هواپیمای نیروی هوایی سوئد از نوع هشدار سریع ساب اس-100 و یک فروند هواپیمای شناسایی سیگنال گالف استریم اس-102 نیز پرواز هایی را اطراف کالینینگراد انجام دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سوئد: جنگنده های روسیه حریم هوایی ما را نقض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئد: جنگنده های روسیه حریم هوایی ما را نقض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید