سفر هوایی ، کارهایی که نباید در هواپیما انجام دهیم!!

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، معمولا سفر کردن برای بعضی از افراد استرس به همراه دارد و اگر با هواپیما نیز سفر کنید این استرس بی شک بسیار بیشتر می گردد. بیماری نیز یکی از دلایلی است که هم می تواند سفر شما را خراب کند و هم می تواند به استرس های سفر بیفزاید، در ادامه متن با خبرنگاران همراه باشید تا نکات مهم در سفر با هواپیما را بخوانید و راحت ترین سفر هوایی را تجربه کنید و بعلاوه با یاری این نکات از ابتلا به انواع بیماری ها نیز جلوگیری کنیم.

سفر هوایی ، کارهایی که نباید در هواپیما انجام دهیم!!

در هنگام راه رفتن در هواپیما کفش به پا داشته باشید!

بهتر است هنگام سفر با هواپیما بدون کفش رفت و آمد نکنید، در بعضی موارد دیده می گردد که افراد با پای برهنه به دستشویی و یا سایر نقاط در هواپیما می روند که این کار به کلی اشتباه است زیرا ممکن است به جامانده های ظرفی شکسته یا وسایل تیز به پای شما برود. به غیر از این ها کف هواپیما جرم ها و آلودگی های زیادی دارد که شما نباید بر روی انها راه بروید. پس پوشیدن کفش را در همه حالات از یاد نبرید.

با نوشیدنی های خود یخ مصرف نکنید!

در گذشته آب هواپیماها را از یک منبع می گرفتند و هواپیما آب مورد احتیاج خود را از آن منبع تغذیه می کرد که به طور معمول بهداشت کافی را نداشتند، البته امروزه دیگر آب هواپیما ها از این نوع منبع ها ویا مخازن تامین نمی گردد و مسئله ای ندارد اما یخ هایی که در هواپیما موجود است هنوز از همان آب ها تامین می گردد و سلامت و استاندارد کافی را برای استفاده ندارد. طی تحقیقات میدانی به عمل آمده در سال 2004 نشان داده شد که از بین 327 منبع آبی هواپیما فقط 15 % آن ها دارای استاندارد و سلامت می باشند و ما بقی از استاندارد مورد احتیاج بر خوردار نیستند.

سعی کنید که در طول پرواز از جای خود حرکت کنید و در یک جا باقی نمانید

نشستن و البته به مدت طولانی باعث لخته شدن خون در رگ ها می گردد و خطرات زیادی را به همراه دارد، شما در طی سفر با هواپیما مدت زمان های زیادی را به حالت نشسته باقی می مانید که این برای بدن شما قطعا خوب نخواهد بود ، در طی سفر سعی کنید چند باری از جای خود بلند شوید و کاری انجام دهید، اگر امکان حرکت نداشتید سعی کنید هر یک ساعت کمی پاهایتان را به حرکت در بیاورید. بهتر است که در هنگام سفر کردن با هواپیما لباس های تنگ نپوشید زیرا لباس های تنگ در سیستم فشار خود اختلال ایجاد می کنند و این باعث بروز مسائلی برای شما می گردد.

از لنز تماسی استفاده نکنید

سعی کنید که در هنگام سفر هوایی از لنز استفاده نکنید، اگر احتیاج به استفاده از آن ها دارید سعی کنید جای لنز از عینک بهره ببرید و عینک را جایگزین لنز نمایید، زیرا هوا در هواپیما ساکن است و در طی مدتی خشک می گردد و این موضوع باعث تحریک چشم شما می گردد و استفاده از لنز این اتفاق را چند برابر می نماید. یکی دیگر از نکات مهم در سفر با هواپیما که وجود دارد این است که خوابیدن با لنز ممکن است برای شما مسائلی را به بار بیاورد.

دریچه هوای بالا سرتان را باز نگه دارید

گردش هوای تعبیه شده در هواپیماها به جز خوب نگه داشتن هوای درون هواپیما باعث از بین رفتن بسیاری از میکروب های ریز معلق در هوا نیز می گردد و این گردش این میکروب ها را قبل از آن که به بدن شما برسند از بین می برد. اگر باز بودن دریچه های هواپیما باعث می گردد که احساس سرما بکنید سعی کنید بیشتر لباس بپوشید و یا ژاکتی را به دور خود بپیچید اما حتی الامکان سعی کنید از بستن دریچه خودداری کنید.

اگر غذایتان بر روی میز افتاد از مصرف کردن آن بپرهیزید

میزهایی که در هواپیما ها هستند و در جلوی شما تعبیه شده اند استریلیزه نیستند و افراد گوناگون برای مصارف گوناگون از آن ها استفاده میکنند و شما نمی توانید بر روی نظافت این میزها خیلی حساب کنید. این میز ها به طور معمول در بیشتر پرواز ها تنها روزی یک بار شسته و تمیز می شوند و با این اوصاف طبیعتا نظافت کافی را ندارند.

در هنگام سفر تا می توانید آب بنوشید

یکی از نکات مهم در سفر با هواپیما نوشیدن آب است، نوشیدن آب در طول سفر برای بدن خواص مختلفی دارد و از بروز بعضی مسائل و مسائل جلوگیری می نماید به طور مثال به رقیق شدن خون یاری می نماید و این باعث می گردد بدن در برابر غلظت خون که در اثر فشار هوا در ارتفاع بوجود می آید مقاوم تر گردد . پس حتما در طول سفر هوایی خود آب بنوشید.

حتی الامکان به دکمه سیفون توالت هواپیما دست نزنید

در دستشویی انواع میکروب ها به وجود می آیند و در آن جا باقی می مانند پس حتما پس از استفاده از دستشویی دست هایتان را به خوبی بشویید، پس از استفاده از دستشویی سعی کنید که با دست خالی دکمه سیفون را فشار ندهید و از دستمال توالت به عنوان روکش برای این کار بهره ببرید و دست خود را به طور مستقیم به سیفون نزنید.

از پتوها استفاده نکنید

پتوها و بالش هایی که در طول سفر به شما داده می شوند از نظافت کافی بر خوردار نیستند و به خوبی تمیز نمی شوند پس سعی کنید از آن ها استفاده نکنید. این پتو ها و بالش ها محیط بسیار خوبی برای رشد میکروب ها و شپش ها دارند و ممکن است شما را به خود مبتلا کنند پس سعی کنید از آن ها استفاده نکنید.

در طول سفر هوایی چای و یا قهوه ننوشید

سعی کنید که از آب بطری خودتان بهره ببرید و خیلی به سراغ آب منبع و مخازن هواپیما نروید زیرا همانطور که گفتیم آب منبع بیشتر هواپیما ها استاندارد لازم را ندارد و می تواند برای شما مشکل ساز گردد پس سعی کنید تا حد امکان از نوشیدن چای بپرهیزید زیرا برای تهیه آن از همان آب منبع استفاده می کنند. سعی کنید که از قهوه هم استفاده نکنید زیرا قهوه باعث کشیده شدن آب بدن و کم شدن آن می گردد و کم شدن آب بدن در طی سفر اصلا اتفاق خوبی نیست.

برای سفر هوایی شلوارک نپوشید

شلوارک ها باعث می شوند که قسمت های بیشتری از بدن شما با صندلی هواپیما برخورد داشته باشد و این می تواند مشکل ساز گردد، صندلی های هواپیما نیز مانند بسیاری دیگر از اجزای آن از تمیزی و بهداشت کافی برخوردار نمی باشد پس سعی کنید که لباسی بپوشید که ارتباط شما را با صندلی کم کند و بدن شما برخورد زیادی با صندلی نداشته باشد.

اگر حالتان مساعد نیست حتما مهمان دار را از این امر با خبر کنید

در هنگام پرواز هر ناخوشی که احساس کردید می توانید به مهمان داران بگویید زیرا آن ها در دوره های آموزشی خود به طور کامل آموزش یاری های اولیه را دیده اند و می توانند بسیاری از مسائلی را که ممکن است برای شما در هنگام سفر پیش آید را کنترل کنند و به شما یاری کنند. پس با اطمینان خاطر از آن ها یاری بخواهید.

در هنگام خواب سرتان را به پنجره تکیه ندهید

پنجره های هواپیما ها پر از میکروب و انواع دیگر از ذرات هستند و علت این اتفاق این است که ممکن است افراد دیگری نیز قبل از شما برای خواب سر خود را به پنجره هواپیما تکیه داده باشند و در این هنگام عطسه سرفه و یا خمیازه کشیده باشند و میکروب هایی را به پنجره منتقل نموده باشند و شما با تکیه دادن به این پنجره ها انواع میکروب ها را وارد بدن خود می کنید . در کل یکی از مهمترین مسائل در طول سفر با هواپیما و سفر هوایی رعایت الزامات بهداشتی است که به شما یاری می نماید سفر هوایی امن را برای خود فراهم آورید.

منبع: همگردی

به "سفر هوایی ، کارهایی که نباید در هواپیما انجام دهیم!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هوایی ، کارهایی که نباید در هواپیما انجام دهیم!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید