سازمان امور مالیاتی: اینفلوئنسر ها سال جاری مالیات می پردازند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه براساس قانون بودجه سال گذشته اینفلوئنسر ها سال جاری باید مالیات مشمول شده را بپردازند، گفت: فهرست این افراد تهیه شده و آمار تعیین و بانک اطلاعاتی جامع و منسجمی درباره این افراد به دست آمده است.

سازمان امور مالیاتی: اینفلوئنسر ها سال جاری مالیات می پردازند

به گزارش ایلنا، طبق بند ذ تبصره 6 قانون بودجه سال 1400، عایدی های کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال نماینده از محل تبلیغات، مشمول اقتصادیات بر عایدی می گردد، مرداد ماه سال گذشته وزیر اقتصاد دستورالعمل نحوه پرداخت اقتصادیات اینفلوئنسر های دارای این شرایط را به سازمان اقتصادیاتی برای اجرا ابلاغ کرد.

طبق اعلام سازمان امور اقتصادیاتی اینفلوئنسر ها تا سرانجام تیرماه امسال مهلت داشتند اظهارنامه اقتصادیاتی خود را ارائه نمایند و اگر مشمولان اظهارنامه را ارائه ندهند، نمی توانند از هیچ یک از معافیت های قانونی بهره مند شوند و اینفلوئنسر هایی هم که اظهارنامه خود را تحویل داده باشند، مشمول عدم مشمول دیرکرد اقتصادیاتی در محاسبه اقتصادیات خواهند شد.

پیش از این، داوود منظور، رئیس سازمان امور اقتصادیاتی درباره اراده سازمان برای اخذ اقتصادیات از این قشر اعلام نموده بود برای سازمان امور اقتصادیاتی فرقی نمی کند که مالک حساب بانکی و عایدی های فعالیت اقتصادی فروشنده لبنیات باشد یا یک هنرمند سلبریتی یعنی هنرمندان، ورزشکاران و افرادی که شاخص ها و ویژگی های سلبریتی را دارند مشمول اقتصادیات می شوند. برای هنرمندان معافیت اقتصادیات تا عایدی 200 میلیون تومانی را در نظر گرفته ایم و به غیر از آن ها تمام سلبریتی ها باید مشمول اقتصادیات شوند. البته استقبال سلبریتی ها و بلاگر ها از پرداخت اقتصادیات زیاد بوده چراکه به خوبی می دانند در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم کتمان اقتصادیات می شوند و برای آن ها پرونده اقتصادیاتی تشکیل خواهد شد.

سعید توتونچی معاون سازمان امور اقتصادیاتی، درباره نحوه شناسایی اینفلوئنسر ها برای اجرای قانون و اقتصادیات ستانی از این قشر گفت: در قانون آمده است که اینفلوئنسر های بالای 500 هزار فالوور نفر و دنبال نماینده مشمول اقتصادیات بر عایدی می شوند.

وی ادامه داد: اطلاعات اینفلوئنسر های بیش از 500 هزار دنبال نماینده در اختیار سازمان امور اقتصادیاتی قرار گرفته است که این اطلاعات به وسیله دستگاه هایی که مسئولیت حاکمیتی برای کنترل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را برعهده دارند، به دست آمده و به سازمان امور اقتصادیاتی ارائه شده است.

معاون سازمان امور اقتصادیاتی درباره ردیابی اندازه فعالیت اقتصادی اینفلوئنسر ها گفت: پس از ارائه این اطلاعات به سازمان امور اقتصادیاتی، باید به سمت اطلاعات اقتصادی و فعالیت اقتصادی این افراد برویم که برای استخراج این اطلاعات اقتصادی از توان شرکت های معتبر و معتمد در این زمینه استفاده نموده و به زودی اقتصادیات این قشر هم معین تکلیف می گردد.

توتونچی درباره آمار نهایی از تعداد اینفلوئنسر های بالای 500 هزار دنبال نماینده گفت: فهرست این افراد تهیه شده و آمار معین و بانک اطلاعاتی جامع و منسجمی درباره این افراد به دست آمده است.

وی درباره زمان اقتصادیات ستانی از اینفوئنسرها، گفت: براساس قانون بودجه سال گذشته اینفلوئنسر ها امسال باید اقتصادیات مشمول شده را بپردازند.

منبع: فرارو

به "سازمان امور مالیاتی: اینفلوئنسر ها سال جاری مالیات می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان امور مالیاتی: اینفلوئنسر ها سال جاری مالیات می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید