رقیب زد فلیپ 3 از راه رسید؛ با هواوی P50 Pocket آشنا شوید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، هواوی در سال 2019 مانند سامسونگ از اولین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد و تمام این گوشی ها با نمایشگرهای غول پیکر راهی بازار شده اند. ساعاتی قبل هواوی از گوشی P50 Pocket رونمایی کرد که مانند سری گلکسی زد فلیپ یک گوشی تاشوی مبتنی بر مکانیسم عمودی محسوب می گردد.

رقیب زد فلیپ 3 از راه رسید؛ با هواوی P50 Pocket آشنا شوید

کاربران برای خرید مدل عادی این گوشی می توانند بین دو رنگ سیاه و سفید دست به انتخاب بزنند و بعلاوه باید به وجود یک مدل مخصوص طلایی رنگ هم اشاره کنیم. در پنل پشتی این گوشی دو دایره کوچک دیده می گردد که یکی از آن ها به عنوان ماژول دوربین انجام وظیفه می نماید و دیگری یک نمایشگر 1.04 اینچی محسوب می گردد. کاربران از این نمایشگر می توانند برای کارهایی مانند مشاهده ساعت، نوتفیکیشن ها، ثبت عکس های سلفی و دیگر کارهای این چنینی استفاده نمایند.

هواوی P50 Pocket نمایشگر اصلی 6.9 اینچی اولد با رزولوشن 2790 در 1188 دارد که از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می نماید و نسبت تصویر آن هم به 21:9 می رسد. بعلاوه هواوی اعلام نموده که برای این گوشی یک لولای انحصاری استفاده شده که به لطف آن بعد از بسته شدن گوشی، دیگر شاهد هیچ شکاف و فاصله ای بین دو بخش نمایشگر نیستیم.

هواوی برای این گوشی از نسخه 4G اسنپدراگون 888 استفاده نموده که دیگر جدیدترین چیپست پرچم دار کوالکام محسوب نمی گردد. از سوی دیگر به علت تحریم های آمریکا، این شرکت نمی تواند تراشه های 5G ساخت دیگر شرکت ها را خریداری کند و به همین دلیل گوشی های خود را با نسخه های 4G تراشه های قدرتمند راهی بازار می نماید.

انرژی این گوشی از طرف باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که نسبت به باتری 3300 میلی آمپر ساعتی گلکسی زد فلیپ 3 ظرفیت بسیار بیشتری را ارائه می دهد. بعلاوه باید به پشتیبانی از سرعت شارژ 40 وات هم اشاره کنیم. هواوی اعلام ننموده که شارژ کامل این گوشی چقدر طول می کشد اما دیگر گوشی های این شرکت که از شارژ 40 وات پشتیبانی می نمایند، تقریبا در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ می شوند.

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین سه گانه هستیم که در یک ماژول دایره ای شکل تعبیه شده اند. به طور معین با یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 32 مگاپیکسلی سروکار داریم که این دوربین آخر فقط برای افزایش دقت ثبت رنگ تعبیه شده است. هواوی برای این دوربین مخصوص کاربردهای متنوعی را ارائه نموده و مثلا کاربران با استفاده از آن می توانند بفهمند که آیا به خوبی از کرم ضد آفتاب استفاده نموده اند یا مواد آرایشی را به طور کامل از صورت خود پاک نموده اند یا نه.

در حفره نمایشگر اصلی یک دوربین 10.7 مگاپیکسلی تعبیه شده که برای ثبت عکس های سلفی استفاده می گردد. البته کاربران می توانند با استفاده از نمایشگر بیرونی، برای ثبت عکس های سلفی از دوربین های اصلی بهره ببرند. از دیگر ویژگی های مهم این گوشی می توانیم به بهره گیری از سیستم عامل هارمونی، حسگر اثر انگشت تعبیه شده در لبه کناری، قابلیت تشخیص چهره با دوربین اصلی و سلفی، بهره گیری از دو سیم کارت، پشتیبانی از کارت حافظه NM که استاندارد اختصاصی هواوی است و بعلاوه بهره گیری از بلوتوث 5.2 و وای فای 6 اشاره کنیم.

هواوی اعلام نموده که کاربران چینی از همین امروز با پرداخت 1411 دلار برای مدل 8/256 گیگابایتی می توانند گوشی P50 Pocket را خریداری نمایند. مدل مخصوص طلایی این گوشی هم 1725 دلار قیمت دارد و از 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. برای مقایسه باید بگوییم که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت 999 دلار راهی بازار شده است. البته به نظر می رسد این گوشی هواوی مختص بازار چین خواهد بود و در زمینه عرضه جهانی آن هنوز خبری منتشر نشده است.

مدتی قبل اوپو از اولین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد که از ویژگی های جذابی بهره می برد ولی این گوشی هم صرفا راهی بازار چین می گردد. در همین زمینه می توانیم به شیائومی هم اشاره کنیم که گوشی تاشوی خود را راهی بازارهای جهانی ننموده است. طی چند سال گذشته تعداد اندکی از شرکت ها وارد بازار گوشی های تاشو شده اند ولی سامسونگ تنها شرکتی است که توانسته این نوع گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای مختلف کند. از طرف دیگر جدیدترین گوشی های تاشوی سامسونگ در بعضی بازارها با استقبال گسترده ای روبه رو شده اند و به همین دلیل اکثریت این بازار در دست این شرکت قرار گرفته است.

با توجه به اینکه هواوی در حال حاضر بخش بزرگی از گوشی های تاشوی چین را در اختیار دارد، باید ببینیم آیا این گوشی با استقبال گسترده کاربران چینی روبرو می گردد یا نه. البته با توجه به ورود شرکت هایی مانند اوپو به این بازار، رقابت در این بازار سخت تر از گذشته شده است.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "رقیب زد فلیپ 3 از راه رسید؛ با هواوی P50 Pocket آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب زد فلیپ 3 از راه رسید؛ با هواوی P50 Pocket آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید