داخل خانه هم از رعد و برق در امان نیستید ، توصیه های ایمنی برای مقابل صاعقهپس از رسیدن به مریخ باید این گیاه را بکاریم ، نخستین محصولات کشاورزی در سیاره سرخ

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) یک راهنمای ایمنی برای طوفان های همراه با رعد و برق در داخل و بیرون از خانه منتشر نموده است.

داخل خانه هم از رعد و برق در امان نیستید ، توصیه های ایمنی برای مقابل صاعقهپس از رسیدن به مریخ باید این گیاه را بکاریم ، نخستین محصولات کشاورزی در سیاره سرخ

به گزارش وبلاگ کوجی هامی و به نقل از روزنامه سان، سرعت یک رعد و برق به هنگام اصابت به زمین چیزی حدود 434 هزار کیلومتر در ساعت است و حدود 300 میلیون ولت را با خود حمل می نماید. با این قدرت آذرخش ها، عقلانی است که خود را در معرض اصابت شان قرار ندهیم. باید در نظر داشت که در داخل خانه هم رعایت چند نکته ایمنی هم مهم است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) یک راهنمای ایمنی به هنگام طوفان های رعد و برقی منتشر نموده که نکته مهم آن برای ایمنی داخل خانه اجتناب از آب است. کارشناسان می گویند دوش گرفتن و حمام کردن در هنگام رعد و برق زیاد توصیه نمی گردد.

جیمز راولینگ، مدرس فیزیک در دانشگاه ناتینگهام ترنت، در ساینس آلرت شرح داد که لوله های فلزی و آب می توانند رسانایی مناسبی برای رعد و برق در هنگام زیگزاگ به زمین باشند. چیزهایی مانند سیم های فلزی یا آب در لوله های شما راستا رسانایی مناسبی را برای جریان برقی به زمین فراهم می نمایند. دوش آب، هر دوی این عناصر (آب و فلز) را دارد و آن را به راستای ایده آل برای عبور برق تبدیل می نماید. او بعلاوه این نکته را اضافه می نماید که علاوه بر دوری از آب، از تکیه دادن به دیوارهای بتنی نیز باید اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید:

  • پس از رسیدن به مریخ باید این گیاه را بکاریم | نخستین محصولات کشاورزی در سیاره سرخ

علت اجتناب از دیوار بتنی به علت تقویت بخش های از آنها با تیرهای فلزی است که به نوبه خود می توانند جریان برق آذرخش ها را منتقل نمایند.

اگر بیرون از منزل هستید و در طوفانی پر رعد و برق گیر افتادید باید بسیار مراقب باشید چرا که اصابت مستقیم یک صاعقه به فرد می تواند مرگ آفرین باشد، چنانچه در فضای بیرون و باز بودید، ولی پناهگاهی پیدا نشد، توصیه CDC دوری از منطقه ها مرتفع و تپه های بلند است. روی زمین هم نباید دراز کشید، زیرا احتمالاً آسیب ناشی از جریان برق به زمین را افزایش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "داخل خانه هم از رعد و برق در امان نیستید ، توصیه های ایمنی برای مقابل صاعقهپس از رسیدن به مریخ باید این گیاه را بکاریم ، نخستین محصولات کشاورزی در سیاره سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخل خانه هم از رعد و برق در امان نیستید ، توصیه های ایمنی برای مقابل صاعقهپس از رسیدن به مریخ باید این گیاه را بکاریم ، نخستین محصولات کشاورزی در سیاره سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید