خبرنگاران نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز ابولا در کنگو

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران- خبرنگاران- دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای خاطرنشان کرد: براساس نظر کارشناسان در نشست روز سه شنبه کمیته اضطراری مقررات بین المللی بهداشت در کنگو ، ادامه طرح مقابله با ویروس ابولا بعنوان یک شرایط اورژانسی بین المللی و بهداشت عمومی مورد تایید نهاده شد.

خبرنگاران نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز ابولا در کنگو

به گزارش وب سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدهانوم در عین حال گفت که گزارش ها حاکی از پیشرفت هایی در مبارزه با شیوع (ابولا) است، تا روز آدینه گذشته 54 روز هیچ مورد ابتلا گزارش نشده و 40 روز از آخرین فردی که تست ابولا وی منفی بوده و از بیمارستان مرخص شد، می گذرد.

وی در ادامه بیانیه می افزاید، پیش بینی می گردد که فرایند شیوع ابولا افزایش یابد. تیم های ما در بنی واقع در شمال شرقی کنگو در روبرو با موارد جدید باتجربه هستند و به سرعت برای همکاری با جوامع آسیب دیده، تحقیق در خصوص هشدارها، شناسایی و واکسینه کردن، ضدعفونی کردن خانه های آسیب دیده و امکانات درمانی اقدام می نمایند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین اظهار کرد که من از توصیه اعضای کمیته استقبال نموده و از دولت و مردم کنگو، پاسخ دهندگان، شرکا و همکاران سازمان جهانی بهداشت که برای خاتمه دادن به این شیوع همکاری داشته اند، تشکر می کنم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت آدینه شب بیان کرد با وجود آن که جمهوری دموکراتیک کنگو در 52 روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به ابولا را گزارش ننموده بود، امروز یک مورد جدید از ابتلا به این بیماری در این کشور گزارش شده است.

آدهانوم گفت که سازمان جهانی بهداشت خود را برای اعلام موارد جدید ابتلا آماده نموده بود، اما ثبت این ابتلای جدید در حالی است که کشور کنگو هم آماده بود که روز دوشنبه خاتمه شیوع ابولا را اعلام کند که با توجه به این مورد جدید، دیگر قادر به این کار نخواهد بود.

شیوع ویروس ابولا برای نخستین بار در بخش شرقی جمهوری کنگو در اول اوت سال 2018 (10 مرداد 97) گزارش شد و از آن موقع تا به امروز این بیماری از میان 3 هزار و 400 مبتلای قطعی به آن، جان دست کم 2 هزار و 200 نفر را گرفته است.

ابولا یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می گردد. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه های جمهوری دموکراتیک کنگو گرفته شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز ابولا در کنگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز ابولا در کنگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید