سوچی، بهشت ساحلی روسیه

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، درباره سوچی

شهر سوچی در شمال شرقی دریای سیاه و در دامنه کوه های زیبای قفقاز قرار گرفته است، اگر عاشق طبیعت هستید و دلتان می خواهد در شهری زیبا، طبیعت را از نزدیک لمس کنید به سوچی روسیه بروید، این شهر با آب و هوای کوهستانی، آفتاب دل انگیز و طبیعت بکر خود برای شما تفریحات و لحظات شادی را به ارمغان می آورد، با خبرنگاران همراه باشید تا این شهر زیبا را بیشتر بشناسید.

سوچی، بهشت ساحلی روسیه

سوچی چه مناطقی دارد

سوچی 4 منطقه اصلی دارد:

لازاروسکو : بزرگترین منطقه سوچی است و طولانی ترین ساحل را دارد.

سوچی مرکزی : قسمت اصلی سوچی و پر بازدیدترین و پر جمعیت ترین منطقه سوچی است.

منطقه خستا : در قسمت جنوب شرقی خستا واقع شده است.

منطقه ادلر: بیشتر راه های ارتباطی مثل فرودگاه و پایانه قطار و…در این منطقه است.

درباره تاریخ سوچی

در قرون وسطی قبایل آدیغه در سوچی زندگی می کردند، سال ها بعد امپراطوری عثمانی ادعا کرد که سواحل دریای سیاه برای اوست اما مدتی بعد در جنگی که بین روسیه و ترکیه رخ داد تمام سواحل دریای سیاه به روسیه رسید. از اوایل قرن بیستم سوچی به عنوان سرگرمیگاهی خوش آب و هوا معروف شد، پس از اینکه شوروی تجزیه شد این شهر به محل اقامتگاه تابستانی رئیس جمهور روسیه تبدیل شد، سوچی آنقدر خوش آب و هوا و زیباست که افراد معروف زیادی به آن سفر نموده اند.

ورزش های زمستانی در سوچی

هر سال در فصل زمستان گردشگران بسیاری برای سرگرمی و ورزش های زمستانی به منطقه کراسیانا پوئلیانا سوچی می فرایند، این منطقه کوهستانی با زمین های پوشیده از برفش بهشت علاقمندان به سرگرمیات زمستانی ست، این منطقه در 42 کیلومتری آدلر سوچی واقع شده و 42 هزار نفر جمعیت دارد.

آب و هوای سوچی چگونه است

سوچی به علت قرار گرفتن بین دریا و کوهستان آب و هوای معتدلی دارد که در کل روسیه نظیر آن پیدا نمی گردد، این آب و هوای منحصر بفرد، گردشگران بسیاری را به این شهر جذب نموده است.

جاذبه های توریستی سوچی

پارک دلفین ها

پارک آبی دلفین ها از زیباترین مراکز سرگرمیی و گردشگری در سوچی است که بین آدلر و سوچی واقع شده است، طراحی این پارک به صورت دایره ای به عمق 6 متر و قطر 20متر است که زیبایی خاصی دارد. در این پارک آبی، دلفین هایی نگهداری می شوند که حرکات و نمایشی سرگرم نماینده و شاد دارند که دیدنی حرکات آن ها می تواند بسیار لذتبخش باشد.

پارک آبی آکوا لو

در 20 کیلومتری مرکز سوچی پارک آبی آکوالو وجدر واقع شده است که پارکی سرگرمیی و بزرگ است در این پارک می توانید از سرگرمیاتی مثل حلقه لاستیکی ، چاله سیاه، سقوط آزاد، کاسیچکا و سرسره های هیجا ن انگیز لذت ببرید. این پارک با امکانات خاص خود از منحصر بفرد ترین پارک هاست و سرسره آبی ای به ارتفاع 12.5 متر دارد.

موزه هنر

موزه هنر که در ابتدا سالن نمایش بود به وسیله ژولتووسکی طراحی شده و معماری ساختمان آن برای زمان روسیه فدرال است، محل این موزه در مرکز سوچی است و در آن می توانید آثاری از قرن 18 به بعد را دیدن کنید.

آبشار خوورسکی

آبشار خوورسکی در پارک ملی سوچی در محدوده روستای آرخووکا و 14 کیلومتری ساحل واقع شده است که از آبشارهای بلند و پر سرعت در محدوده دریای سیاه است. برای رسیدن به این آبشار از ایستگاه سوچی سوار اتوبوس شوید و بعد از طی مسافتی به این آبشار زیبا برسید.

باغ میمون

در شهر سوچی در منطقه آدلر در دهکده وسلویه در موسسه تحقیقی علمی ای، باغ میمونی به مساحت 100 هکتار وجود دارد که در آنجا تحقیقاتی روی انواع میمون ها همانند (دم بریده،ماکاکو،جاوه و….)انجام می گردد و دانشمندان با انجام آزمایش های مختلف بیماری ها و درمان آن ها را پیدا می نمایند.

چای خانه ها

در لازاروسکویه سوچی چای خانه ای زیبا و دیدنی با دکوربندی خاص خود از گردشگران پذیرایی می نماید، اگر به این کافه دنج بروید می توانید از طعم چای، آجیل و حتی صبحانه خوشمزه آن بسیار لذت ببرید، این محل پر از مینیاتور، عروسک های چوبی و کارهای دستی است که باعث زیبایی دلفریب آن شده است.

پل آسمانی سوچی

پل آسمانی سوچی بلندترین پل پیاده روی معلق در جهان است که بر روی دهکده کاراسنایا پلیانا واقع شده است ، بخش مرکزی پل 439 متر طول دارد که بزرگ ترین پل معلق جهان می باشد. طراحی این پل منحصربفرد است بطوریکه کابل های اصلی که برای حفاظت پل بکار رفته شده در قسمت بالای راستا پیاده روی پل واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "سوچی، بهشت ساحلی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوچی، بهشت ساحلی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید