حقایق جالب درباره ولگوگراد؛ روسیه

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ولگوگراد یکی از شهرهای جنوب غربی روسیه است که در کنار رودخانه ولگا قرار گرفته است. شهر ولگوگراد بیش از یک میلیون جمعیت دارد و یکی از شهرهای جام جهانی 2018 روسیه است.

حقایق جالب درباره ولگوگراد؛ روسیه

اگر می خواهید برای تماشای بازی های جام جهانی، در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت کنید، باید ولگوگراد را هم بهتر بشانسید. این شهر جزو شهرهایی است که این بازی ها در آن برگزار می گردد.

ولگوگراد، شهری زیبا و تاریخی در جنوب غربی روسیه است که مساحتی برابر با 113 هزار کیلومترمربع دارد. ولگوگراد جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارد و به عنوان یکی از شهرهای برگزارنماینده مسابقات جام جهانی 2018 انتخاب شده است. ولگوگراد از سال 1598 تا 1925، تزاریتسین نام داشت و از سال 1925 تا 1961 این شهر استالینگراد خوانده می شد.

ولگوگراد یکی از شهرهای صنعتی مهم روسیه است که تاریخ غنی دارد. این شهر یکی از شهرهای مهم در طول تاریخ جنگ جهانی بود و یادگارهای زیادی از این جنگ در ولگوگراد به جای مانده است.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره ولگوگراد رفته ایم، با ما همراه باشید:

1. ولگوگراد در سمت راست رود ولگا قرار گرفته است و این شهر به عنوان طولانی ترین شهر روسیه شناخته می گردد.

2. ولگوگراد بزرگ ترین نیروگاه برق را در اروپا دارد.

3. تقریبا تمامی جمعیت یک میلیون نفری ولگوگراد به زبان روسی صحبت می نمایند و شهر دارای آب و هوایی سرد و مرطوب است.

4. طولانی ترین خیابان روسیه در شهر ولگوگراد قرار گرفته است. این خیابان پرودول نایا یولیتسا نام دارد که طول آن برابر با 50 کیلومتر است.

5. مجسمه مامایف گورکان، در شهر ولگوگراد روسیه قرار گرفته است که به عنوان بزرگ ترین تندیس زن جهان شناخته می گردد.

6. این تندیس، زنی را به تصویر کشیده که در یکدست شمشیر دارد و آماده دفاع از سرزمینش است و دست دیگرش باز و آزاده است و نمادی از دعوت دشمنان و آمادگی برای مقابله با آنان است. ارتفاع مجسمه برابر با 82 متر است.

7. ولگوگراد اولین شهر روسیه بود که تراموا به آن راه پیدا کرد. جهت تراموا ولگوگراد، در فهرست مجذوب کننده ترین جهتهای تراموا در جهان است و در سایت Forbes در این تقسیم بندی قرار گرفته است.

8. ولگوگراد در طول جنگ جهانی دوم، تقریبا به صورت کامل ویران شد. بیش از 90 درصد از خانه ها ویران شد و تنها 32 هزار نفر از 450 هزار نفر جمعیت این شهر، از جنگ جان سالم بدر بردند. با این حال ولگوگراد امروز به یکی از مدرن ترین شهرهای روسیه تبدیل شده است.

9. لقب ولگوگراد، شهر قهرمان است.

10. نبرد استالینگراد، یکی از خونین ترین جنگ های تاریخ که 200 روز به طول انجامید، زندگی بیش از یک میلیون نفر را گرفت و یکی از نقاط عطف تاریخ شهر ولگوگراد بود.

11. ولگوگراد در حالی که از شهرهای صنعتی روسیه است، طبیعت بسیار زیبایی دارد و در داخل شهر فضاهای سبز چشمگیری دیده می گردد.

12. یکی از جاذبه های طبیعی ولگوگراد، دریاچه نمک التون است که درواقع بزرگ ترین دریاچه نمک در قاره اروپا به شمار می رود و به آن مروارید ولگا هم می گویند.

13. تئاتر موزیکال شهری موزیک مدیا، یکی از بناهای تاریخی ولگوگراد است که در سال 1903 میلادی در طول نبرد استالینگ کاملا تخریب شد و در سال 1946 میلادی بازسازی شد.

14. موزه هنرهای زیبای ماشکوف و موزه تاریخ پایمات، دو موزه مهم و مجذوب کننده در ولگوگراد است. موزه هنرهای زیبا در سال 1960 افتتاح شده است و در آن مجموعه ای از اشیای دست ساز دیده می گردد. در موزه تاریخ پایمات، اشیای قدیمی مربوط به دوران جنگ نمایش داده شده است.

15. ایستگاه قطار مرکزی ولگوگراد، علاوه بر جنبه کاربردی، جنبه های هنری هم دارد و یکی از زیباترین جاذبه های معماری ولگوگراد است. این ایستگاه قطار با تابلوهای نقاشی تزئین شده است.

16. برج آتش نشانی ولگوگراد، یکی از مکان های دیدنی شهر است که در سال 1897 ساخته شده است. این برج در طول نبرد استالینگراد در طول جنگ جهانی دوم به کل نابود شد، اما در سال 1995 میلادی به طور کامل بازسازی شد و به شکل اولیه خود بازگشت.

منبع: کجارو / encyclopedia.com / visitrussia.com / advantour.com / radrussia.com / globalhealthfacts.com / stroytransgaz.ru

به "حقایق جالب درباره ولگوگراد؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره ولگوگراد؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید