جایزه پولیتزر به یک ایرانی تبار رسید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، در بخش نمایشنامه نیز انگلیسی نوشته ساناز توسی ، نویسنده آمریکایی ایرانی تبار به عنوان اثر برنده انتخاب شد. این نمایشنامه درباره چهار فرد بزرگسال ایرانی است که برای یک آزمون زبان انگلیسی آماده می شوند.

جایزه پولیتزر به یک ایرانی تبار رسید

برندگان بخش ادبی جایزه پولیتزر 2023 در شاخه های مختلف همانند ادبیات داستانی، شعر و زندگی نامه معرفی شدند و نام یک نویسنده ایرانی تبار نیز در بین برگزیدگان سال جاری به چشم می خورد.

لیست برگزیدگان بخش ادبیات جایزه پولیتزر 2023 درحالی در بخش های مختلف اعلام شد که در شاخه داستانی دو کتاب به عنوان برنده معرفی شدند.

در بخش داستانی، کتاب دیو سرمسی که با الهام از رمان دیوید کاپرفیلد به قلم باربارا کینگسالور منتشر شده است و رمان اعتماد به قلم هرنان دیاز که در آن به موضوعاتی همانند خانواده، جاه طلبی و ثروت در سبک های مختلف ادبی پرداخته شده است به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در بخش نمایشنامه نیز انگلیسی نوشته ساناز توسی ، نویسنده آمریکایی ایرانی تبار به عنوان اثر برنده انتخاب شد. این نمایشنامه درباره چهار فرد بزرگسال ایرانی است که برای یک آزمون زبان انگلیسی آماده می شوند.

در بخش تاریخ کتاب قلمرو آزادی نوشته جفرسون کووی که سیر تکامل فزونی سفیدپوستان را با آنالیز ارتباط بین ایدئولوژی های ضددولتی و نژادپرستانه آنالیز می نماید به عنوان اثر برنده انتخاب شد.

بعلاوه در شاخه زندگینامه جی من نوشته بورلی گِیج برنده شد که درباره زندگی یکی از رئیس های اف بی آی نوشته شده است.

صادق باش نوشته هوا سو (Hua Hsu) نیز در بخش خاطرات و سپس جنگ نوشته کارل فیلیپس در شاخه شعر برگزیده شدند.

بعلاوه کتاب نام او جورج فلوید است به قلم رابرت ساموئل و تولوز اولورونیبا به عنوان برنده بخش آثار غیرداستانی پولیتزر انتخاب شد.

منبع: عصر ایران

به "جایزه پولیتزر به یک ایرانی تبار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه پولیتزر به یک ایرانی تبار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید