برنده جایزه ادبی فناک فرانسه معرفی گردید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از لیورابدو- هیئت داوران جایزه ادبی فناک فرانسه، جایزه بیستمین دوره این رقابت ادبی را به رمان پسر آن مرد نوشته ژان باپتیست دلامو، نویسنده فرانسوی اعطا کردند.

برنده جایزه ادبی فناک فرانسه معرفی گردید

رمان پسر آن مرد که از سوی انتشارات گالیمار ضمناً مجموعه بلانچ منتشر شده، روایت زندگی مردی است که بعد از چندین سال ناپدیدشدن از زندگی همسر و پسرش دوباره سروکله اش پیدا می شود و آن دو را با خود به دل کوه -جایی که خودش با پدر بی رحمش عظیم شده- می برد و دستورات و قوانین سخت گیرانه خود را در زندگی آن ها اعمال می نمایند.

این رمان پیش از این به لیست بیست کتاب پرفروش مجله لیورابدو راه یافته و هم در مجله های فرانسوی معتبری چون لوپوئن و تلرما جزء رمان های منتخب و برتر قرار گرفته بود.

ژان پابتیس دلامو، نویسنده متولد شهر تولوز فرانسه و 39 ساله است. او پیش از این برای نگارش رمان یک آموزش آزاد در سال 2008 پیروز شده بود جایزه گنکور برای رمان اول و هم جایزه فراسوا موریاک آموزشگاه فرانسه را از آن خود کند. جایزه جوان ترین نوییسنده زبان فرانسه در سال 2006، جایزه ساد در سال 2013 و جایزه کتاب اینتر و جایزه کتاب خانه های نانسی لوپوئن در سال 2016 از دیگر جوایزی هستند که این نویسنده فرانسوی تا به امروز برنده شده است.

جایزه فناک از جوایز معتبر فرانسوی است که در سال 2002 به وسیله مرکز اطلاع رسانی فناک راه اندازی شد و برنده آن به وسیله کتابفروشی های معتبر فرانسوی که شامل 400 کتابفروشی می شوند و هم 400 عضو رسمی مرکز فناک انتخاب و معرفی می شود.

سال گذشته رمان بتی نوشته تیفانی مک دنیل، نویسنده امریکایی پیروز به دریافت جایزه فناک در سال 2020 شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برنده جایزه ادبی فناک فرانسه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه ادبی فناک فرانسه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید