ثبت اختراع طرح شبیه ساز حریف تمرینی بوکس

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، طرح شبیه ساز حریف تمرینی بوکس با استفاده از کیسه بوکس سه بدنه ثبت اختراع شد.

ثبت اختراع طرح شبیه ساز حریف تمرینی بوکس

به گزارش وبلاگ کوجی هامی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در راستای رسالت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در جهت حمایت از طرح های فناورانه در حوزه علوم ورزشی، طرح شبیه ساز حریف تمرینی بوکس با استفاده از کیسه بوکس سه بدنه که ازجمله استارت آپ های مستقر در مرکز نوآوری پژوهشگاه است، ثبت اختراع شد.

هدف از طراحی و ساخت این وسیله، کاهش آسیب، بهبود عملکرد پا در گام برداری و همچنین افزایش مهارت در ضربات دوبل است. کیسه بوکس چندبعدی اولین کیسه بوکس پر شونده با آب یا هوا با طراحی کاملاً متفاوت نسبت به کیسه بوکس های معمول در ایران است. در این طرح از ویژگی های سایر کیسه بوکس ها دریک وسیله خاص و منحصربه فرد استفاده می شود. هر کدام از کیسه بوکس های فعلی (سبک، سنگین، زاویه دار، نیم تنه، افقی، رفلکسی) برای هدفی خاص مورداستفاده قرار می گیرند و تهیه همه این موارد برای یک فرد ممکن است ازلحاظ اقتصادی و فضای موردنظر مقرون به صرفه و یا امکان پذیر نباشد.

ازجمله ویژگی های این محصول می توان به یکنواخت و همگن بودن کیسه بوکس به واسطه آب درون آن و جذب انرژی جنبشی ضربات واردشده به کیسه و به تبع آن کاهش فشار بر مفاصل، تاندون ها و عضلات، بهره گیری از یک توپ سرعتی به منظور افزایش دقت و ارتقای عکس العمل و زمان واکنش و بهبود درک و احساس زمان بندی به واسطه چرخش کیسه که در هرلحظه سطوح متفاوت بارنگ های متمایز را برای ضربه های مشخص فراهم می کند و اجرای تکنیک های دفاعی مانند slipping و bob and weave هم زمان با فنون تهاجمی با استفاده از جابه جایی تنه و چرخش میله واکنشی اشاره کرد.

این طرح که با حمایت پژوهشگاه علوم ورزشی به اجرا رسیده، به صورت مشترک بین مجری طرح حسین شمسیان کارشناس ارشد بیومکانیک ورزش و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به ثبت اختراع رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ثبت اختراع طرح شبیه ساز حریف تمرینی بوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اختراع طرح شبیه ساز حریف تمرینی بوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید