توپ رباتیک آژانس فضایی اروپا برای آنالیز حفره های ماه آماده می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، آژانس فضایی اروپا در حال آماده سازی یک ربات کروی شکل است تا با یاری آن به اکتشاف در حفره های ماه بپردازد.

توپ رباتیک آژانس فضایی اروپا برای آنالیز حفره های ماه آماده می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کوجی هامی، شاید یک کره رباتیک که به یک توپ معلق شباهت دارد، بتواند عمق حفره های ماه را مورد آنالیز قرار دهد.

این توپ رباتیک که با همکاری پژوهشگران دانشگاه وورتسبورگ (JMU) آلمان طراحی شده است، اکنون به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگتر برای اکتشاف در حفره های روی ماه، تحت ارزیابی آژانس فضایی اروپا (ESA) قرار گرفته است.

مدارگردهای قمری در نقشه برداری های خود از ماه، چندین حفره عمیق را روی سطح آن نشان داده اند. این حفره ها، علاقه بسیاری از جوامع علمی را به خود معطوف داشته اند؛ زیرا ممکن است که بتوانند امکان دسترسی به ماده بکر ماه را فراهم نمایند. شاید این حفره ها، به سکونتگاه هایی برای مهاجران ماه تبدیل شوند و یک محافظ طبیعی در برابر تشعشع، ریزشهاب واره ها و دمای شدید سطح باشند.

قطر این توپ رباتیک موسوم به دایدالوس (DAEDALUS)، 46 سانتی متر است و یک دوربین همه جانبه، یک سیستم رادار لیزری برای نقشه برداری از داخل حفره ها، حسگرهای دما و یک تشعشع سنج را با خود حمل خواهد نمود. همچنین این ربات به بازوهای قابل انبساطی مجهز خواهد بود تا به برداشتن موانع و آزمایش ویژگی های صخره های ماه یاری کند.

دوریت بورمن (Dorit Borrmann)، از پژوهشگران این پروژه گفت: طراحی این ربات با توجه به احتیاج برای مشاهده محیط اطراف در 360 درجه کامل و ضرورت محافظت از فضای داخلی در برابر محیط ناملایم ماه اجرا شده است. ربات با یاری دوربین ها و لیزر خود می تواند موانع را تشخیص دهد و پس از رسیدن به کف حفره، به صورت مستقل حرکت کند.

این پژوهش همراه با سایر مفاهیم مربوط به اکتشاف حفره های ماه در حال ارزیابی است و متخصصان مهندسی فضا برای ارزیابی سریع و آماه سازی آن برای ماموریت های آینده با یکدیگر همکاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توپ رباتیک آژانس فضایی اروپا برای آنالیز حفره های ماه آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توپ رباتیک آژانس فضایی اروپا برای آنالیز حفره های ماه آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید