تشکیل پرونده ثبتی برای 25 اثر تاریخی مه ولات

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مه ولات از تشکیل پرونده برای ثبت 25 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل پرونده ثبتی برای 25 اثر تاریخی مه ولات

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری خراسان رضوی، جلیل صدیقی امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه 1399 دراین باره گفت: پرونده های ثبتی تشکیل شده شامل حمام حاج لطفعلی خان، رباط علی آباد، عمارت شازده، آب انبار میاندهی، برج نصرآباد، خانه تاریخی حسین زاده و... است.

او بابیان این که ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی نخستین گام در حفظ، بازسازی و احیای میراث فرهنگی است، افزود: تا به امروز در شهرستان مه ولات 13 بنا و یک محوطه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مه ولات ادامه داد: وجود رباط های تاریخی در شهرستان از مواردی است که یک سرمایه در حوزه گردشگری شهرستان به شمار می رود و در این راستا شش رباط تاریخی مه ولات در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او اظهار کرد: شهرستان مه ولات پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که ازجمله آن کویر بکر مه ولات و آرامگاه ابوسعید ابوالخیر است که متأسفانه از آن غفلت شده است.

صدیقی یادآور شد: قدمت رباط تاریخی زرنوخ مربوطه به دوره صفویه بوده و ظرفیت هایی برای ثبت جهانی را نیز دارد.

او ادامه داد: هم چنین نخستین اقامتگاه بوم گردی عشایری مه ولات در مرحله دریافت مجوز و پروانه فعالیت است.

صدیقی گفت: ورود بخش خصوص و خیران برای تأمین امکانات رفاهی و گردشگری شهرستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل مه ولات باعث رونق و جهش گردشگری و تولیدات صنایع دستی در شهرستان می شود.

او شرح داد: انتظار می رود مسئولان شهرستان مه ولات با توجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و استقرار آن در راستا کریدور شمال به جنوب کشور و وجود ظرفیت هایی مانند کویر و آرامگاه ابوسعید ابوالخیر، در راستای استفاده بهتر و بیش تر از پتانسیل های موجود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

شهرستان مه ولات در فاصله 212 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "تشکیل پرونده ثبتی برای 25 اثر تاریخی مه ولات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل پرونده ثبتی برای 25 اثر تاریخی مه ولات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید