ترخیص 24 ساعته اقلام وارداتی مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران گفت: تا به امروز علاوه بر صلیب سرخ جهانی 30 کشور جهان برای مقابله با کرونا به ایران یاری و کالاهایی را برای مقابله با کرونا به ایران اهدا نموده اند.

ترخیص 24 ساعته اقلام وارداتی مقابله با کرونا

او اضافه کرد : متاسفانه در جریان انجام امور گمرکی و ترخیص کالاها و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا، تعداد 10 نفر از همکاران خدوم و مجرب ما در رده های مختلف کاری گرفتار کرونا شده اند که عمدتا این درگیری کاری سبب شده به این بیماری مبتلا شوند و از خداوند می خواهیم هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورند.

رئیس کل گمرک گفت: اقلام بهداشتی وارداتی برای مقابله با کرونا به صورت 24 ساعته و با حداقل اسناد از داخل هواپیما پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص و به وزارت بهداشت ارائه می گردد.

میراشرفی ضمن تشکر از همکاران گمرکی در گمرکات کشور که در این شرایط سخت در حال خدمت هستند و به صورت 24 ساعته اقلام بهداشتی را ترخیص می نمایند، گفت: همکاران وزارت بهداشت نیز در کنار همکاران گمرکی حضور دارند تا بتوانیم کالاهای وارداتی را پس از تایید آنان در کمترین زمان ترخیص کنیم.

او در ادامه گفت: تا به امروز یاری هایی از 30 کشور جهان و صلیب سرخ جهانی برای مقابله با بیماری کرونا وارد کشور شده که در کمترین زمان ترخیص و تحویل وزارت بهداشت و هلال احمر شد که ترخیص سریع این اقلام یک رکورد محسوب می گردد. انجام این اقدامات در سریع ترین زمان ممکن سبب شد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای از همکاران گمرکی تقدیر کند.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: در بین اقلام وارداتی مبارزه با کرونا، چندین دستگاه ساخت ماسک هم با حداقل اسناد ترخیص و وارد شده است که می تواند ظرفیت فراوری ماسک در کشور را چند برابر کند. همچنینن از سوی شرکت های دانش بنیان، قطعات ساخت ونتیلاتور نیز در حال وارد شدن به کشور و ترخیص است.

میراشرفی گفت : گمرک ایران در واردات اقلام بهداشتی رکورد شکنی نموده و برای ترخیص کالاهای بهداشتی تنها به یک مجوز آن هم تنها از وزارت بهداشت مبنی بر تایید سلامت این اجناس بسنده کرد. دستگاه های فراوری ماسک که به کشور وارد شده اند در روزهای آینده به سیستم فراوری کشور متصل می شوند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ترخیص 24 ساعته اقلام وارداتی مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترخیص 24 ساعته اقلام وارداتی مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید