بیانیه مشترک مسکو و پکن درباره همکاری در زمینه امنیت اطلاعات

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ کشورهای چین و روسیه، طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که در پی جهانی سازی فرایند حکمرانی اینترنت و حقوق برابر کشورها در تنظیم وب جهانی هستند. بر اساس این بیانیه مشترک دولت های فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، معتقدند که روابط بین الملل در حال ورود به عصری تازه و مبتنی بر حکمرانی فضای مجازی است.

بیانیه مشترک مسکو و پکن درباره همکاری در زمینه امنیت اطلاعات

از همین روی و بر اساس بیانیه یاد شده، طرفین اعلام کردند که از جهانی سازی حکمرانی اینترنت و حقوق برابر برای تحقق این حکمرانی، حمایت می نمایند و هرگونه کوشش برای محدود کردن حق حاکمیت خود برای تنظیم بخش های ملی اینترنت و تضمین امنیت آن را غیرقابل قبول می دانند. آنها بعلاوه تمایل خود برای مشارکت بیشتر در اتحادیه بین المللی مخابرات را نیز رسماً اعلام کردند.

مسکو و پکن بعلاوه اعلام کردند که قصد دارند، همکاری های دوجانبه در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی را بر اساس توافقنامه دو جانبه سال 2015 خود، تعمیق نمایند. برای این منظور، طرفین توافق نموده اند که در آینده نزدیک طرحی برای همکاری بین روسیه و چین در این زمینه تنظیم شود.

طرفین بعلاوه حمایت خود را از مذاکرات درباره تدوین کنوانسیون بین المللی مقابله با جرایم سایبری را نیز اعلام کردند.

تشکیل یک گروه کاری مشترک در سازمان ملل متحد برای آنالیز مسائل امنیتی در زمینه فناوری اطلاعات نیز از دیگر پیشنهادات دو کشور به شمار می رود. آن ها بعلاوه تاکید کردند که جامعه بین المللی باید هنجارهایی را برای رفتار دولت ها در حوزه سایبری ایجاد کند.

انتشار رسمی این بیانیه مشترک به سفر روز آدینه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین و ملاقات وی با شی جین پینگ رئیس جمهور کشور چین، باز می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیانیه مشترک مسکو و پکن درباره همکاری در زمینه امنیت اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک مسکو و پکن درباره همکاری در زمینه امنیت اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید