المپیک زمستانی 2022 با برف مصنوعی برگزار گشت

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از فیوچریسم، تپه های برفی در شمال شرقی پکن بسیار خشک و گرم تر از آن هستند که هرگونه برفی برای المپیک زمستانی فراهم کنند. بنابراین برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات تمام برف موجود مصنوعی است.

المپیک زمستانی 2022 با برف مصنوعی برگزار گشت

به عبارت دیگر پکن برای نخستین بار شاهد المپیک زمستانی است که 100 درصد برف آن مصنوعی است.

این طرح چندان عجیب نیست. سال گذشته تحقیقی در ژورنال چالش های فعلی در توریسم (Current Issues in Tourism) منتشر شد که نشان می داد اگر مصرف سوخت های فسیلی کنترل نشود، فقط یکی از 21 شهری که در نیم قرن گذشته میزبان بازی های زمستانی المپیک بوده اند، تا پایان قرن جاری آب و هوای زمستانی مناسب برگزاری این مراسم را خواهند داشت.

به همین علت استارت آپ ایتالیایی تکنو آلپاین که در تولید برف فعالیت می کند، گفت 350 تولید کننده برف مورد نیاز، 7 ماشین و ایستگاه پمپاژ با 51 پمپ فشار قوی، 9 برج خنک کننده برای بازی ها را فراهم کرده است. آنها از حدود 3 سال قبل برای آماده سازی این طرح فعالیت می کردند.

مایکل میر مدیر بخش آسیایی تکنو آلپاین در این باره می گوید: ما تنها شرکت تهیه کننده سیستم های تولید برف برای المپیک زمستانی 2022 پکن هستیم.

البته برف مصنوعی چند مشکل دارد از جمله آنکه تولید آن نیازمند انرژی و آب بسیار زیادی است. با توجه به 1.2 میلیون متر مکعب برف مورد نیاز برای پوشاندن تقریباً 800 هزار متر مربع از زمین مسابقات المپیک، آب مورد نیاز در المپیک زمستانی امسال بسیار زیاد است. کمیته بین المللی المپیک تخمین می زند 49 میلیون گالن آب برای تولید تمام برف مورد نیاز استفاده شود که طبق تخمین سی ان ان معادل آب آشامیدنی 100 میلیون نفر است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز جمعه 15 بهمن آغاز المپیک زمستانی پکن را رسماً گفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "المپیک زمستانی 2022 با برف مصنوعی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیک زمستانی 2022 با برف مصنوعی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید